Final Fantasy 15 porzuciło wiele z elementów Versus 13

Żegnaj, Stello.

Square Enix zrezygnowało z wielu elementów, które zapowiadano dla Final Fantasy Versus 13, czyli produkcji, która przekształciła się w Final Fantasy 15.

Final Fantasy Versus 13 ogłoszono dziewięć lat temu na targach E3 2006, jako projekt na PlayStation 3. Reżyserem był wtedy słynny projektant Tetsuya Nomura, który przygotował oryginalne koncepty postaci i świata. Scenariusz napisał Kazushige Nojima.

Versus 13 powstawało przez lata w niemal całkowitej ciszy, przez co część graczy uznała tytuł za anulowany. Square Enix ujawniło jednak, że gra stała się Final Fantasy 15, a nowym reżyserem jest Hajime Tabata. Nomura przeszedł do Kingdom Hearts 3, a Nojima nie jest już częścią zespołu.

Wydawca w ostatnim czasie publikuje sporo informacji na temat FF15 i można zastanawiać się, co stało się z zawartością Versus 13, którą już widzieliśmy. Pokazano przecież postacie, lokacje, fabułę, a nawet całą bitwę. Co stało się z tymi elementami?

Przedstawiciele firmy wyjaśniają w najnowszym dzienniku deweloperskim, że wiele aspektów Versus 13 porzucono, a przejście na FF15 było swego rodzaju „restartem” prac.

Sama opowieść doczekała się znaczących przeróbek.

- Po przejściu z Versus 13 na FF15, pierwszą decyzją było upewnienie się, że FF15 będzie miało kompletną, spójną historię. To była ważna decyzja, podjęta na poziomie firmy. Zaczęliśmy więc sprawdzać, które elementy z Versus 13 można przenieść, a które nie będą pasowały do nowej struktury w FF15.

- Przejrzałem wszystko w szczegółach, sprawdzając jakie obszary będziemy musieli zmienić. Ale w tym czasie w sieci pojawiło się już sporo informacji na temat fabuły z Versus 13, więc staraliśmy się zachować jak najwięcej, w wielu aspektach.

- Ale przeniesienie wszystkiego bez modyfikacji byłoby wyjątkowo trudne. Rozważaliśmy, co było możliwe na sprzęcie nowej generacji, a także to, które elementy muszą absolutnie znaleźć się w 15, ale mogą nie zostać zrealizowane, jeśli nie otrzymają najwyższego priorytetu. Wskazanie elementów potrzebnych dla fabuły nie było łatwym zadaniem. Wszystkie zaangażowane osoby były wrażliwe na tym punkcie i wiele razy cierpliwie debatowaliśmy, lecz nadal nie mogliśmy znaleźć wiążących odpowiedzi.

- Ostatecznie zdecydowaliśmy się pozostać jak najbardziej wierni fabule Nojimy z Versus 13 i skupić się na realizowaniu założeń tej opowieści. Nie trzeba chyba dodawać, że konsultowałem się z nim w tej sprawie. Powiedział, że jeśli cenię jego oryginalny koncept, to jego wizja i tak zostanie zrealizowana, nawet jeśli nie uda się przenieść każdego przygotowanego elementu fabuły. To dało nam pewność w ustalaniu celu, którym było stworzenia narracji nawiązującej w jak największym stopniu do prac Nojimy.

- Wielu z was ma obawy na temat tego, które z pokazanych już elementów fabuły z Verus 13 przenieśliśmy do FF15. Chciałem więc rzucić nieco światła na tę kwestię. Są trzy główne kwestie, które uległy zmianie w stosunku do tego, co już pokazaliśmy.

1
Żegnaj, Stello

Tabata wyjaśnił, że Stella Nox Fleuret - kobieta będąca przyjaciółką Noctisa, głównego bohatera - z Versus 13 została zamieniona na Lunę, obecną w materiałach marketingowych Final Fantasy 15.

- Chcieliśmy zachować ją jako bohaterkę w fabule FF15 i staraliśmy się wyszukać dla niej powiązania w projekcie gry, ale znalezienie sensownej roli dla tej postaci stawało się coraz trudniejsze - wyjaśnia producent.

- Zastanawiałem się wtedy, czy chcemy przebudować Stellę, z inną rolą i wyglądem, czy lepiej zacząć od podstaw, z nową bohaterką. Po długich rozważaniach postanowiliśmy nie uwzględniać jej w FF15. Zamiast niej mamy nową bohaterkę Lunę, z inną rolą w opowieści.

Trailer Final Fantasy Versus 13 pokazywał królewskie miasto Insomnia jako jedną z pierwszych lokacji w grze. Widzieliśmy uroczystości w pałacu, a potem atak sił Niflheimu. Ta cała sekwencja została porzucona - wyjaśnia Tabata.

- Takie momenty musiały zostać usunięte ze względu na krytyczny czynnik. Teraz scena wygląda tak: Noctis i jego świta opuszczają Insomnię i dopiero wtedy siły Niflheimu atakują miasto. Taką decyzję podjęto z bardzo ważnego powodu. Można uznać go za spoiler, więc nic więcej nie zdradzę.

Producent uspokoił graczy, że nadal odwiedzimy królewskie miasto, pomimo tej zmiany założeń.

- Byliśmy zaniepokojeni, że gracze czekający na rozgrywkę na terenie Insomnii obawiali się, że tego elementu nie będzie w grze.

- Uznałem, że powinienem zapewnić tu i teraz, że przygotowujemy rozwiązania, które umożliwią rozgrywkę w pełnym wieżowców mieście Insomnia. Wcześniej ujawnialiśmy w związku z Versus 13, że walkę rozpoczniemy zaraz po ataku Niflheimczyków, ale nowa wersja wydarzeń ma inne ramy czasowe.

- Jeśli zaś mowa o tym, w jakiej dokładnie sytuacji dojdzie do walki, chciałbym prosić o poczekanie na przyszłe aktualizacje i na premierę samej gry. Pracujemy nad czymś wspaniałym i mam nadzieję, że nie możecie się już doczekać.

Niektóre elementy Versus 13 przetrwały cięcie. Square Enix pokazało postać z włócznią i tajemniczą kobietę z czarnymi włosami - obie pozostały w grze.

- Chciałbym powtórzyć, że te postacie nie zniknęły i nadal mają ważne role w opowieści - zapewnił Tabata.

- Wszystkie te decyzje, o których mówimy, były tematami długich dyskusji. Naszym głównym celem jest przygotowanie jak najlepszej gry, więc w naszej opinii te wybory służą właśnie do realizacji tego założenia.

Final Fantasy 15 to inna gra, niż planowane Versus 13. Tabata zdaje się wyprzedzać ewentualne rozczarowanie takim stanem rzeczy.

- Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że są fani, którzy czekali na Versus 13 i muszę przyznać, że FF15 będzie się różniło od tamtej produkcji - przyznał.

- Dlatego też chciałem wykorzystać ten czas, zanim zaczniemy promocję na Gamescomie, by powiedzieć wam, że to inna gra. Nie idziemy na żadne kompromisy podczas ostatnich prac nad jak najlepszym tytułem. Dziękuję za uwagę i za ciągłe wsparcie.

Final Fantasy 15 powstaje na silniku, który Square Enix nazywa Luminous Studio 1.5. W nowym materiale wideo można znaleźć prezentację zalet tej technologii. Platformy docelowe to PlayStation 4 i Xbox One.

Masz wolną chwilkę? Zobacz także:

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami