Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

XCOM 2 - mody do gry

Nowe bronie, przeciwnicy, większa drużyna, łatwa ewakuacja i wiele innych modów do XCOM 2.

Debiut XCOM 2 wyczekiwany był z wielką niecierpliwością. Enemy Unknown spełniło oczekiwania i okazało się godnym następcą kultowego oryginału, a po sequelu oczekiwano jeszcze więcej. Opinia na temat jakości najnowszej odsłony to jednak kwestia indywidualna. Twórcy od samego początku nie ukrywali chęci współpracy z autorami modów i przystosowali grę do wprowadzania zmian w łatwiejszy sposób. Poszli nawet o krok dalej, zachęcając scenę moderską do tworzenia, poprzez przygotowanie na premierą - razem ze studiem Long War - paczki modów, które znajdziemy między innymi na poniższej liście.

Gry turowe, niezależnie, RPG czy strategiczne, charakteryzują się dużym ograniczeniem w mechanice gry. Odgórnie narzucone zasady działania sprawiają, że ewentualne zmiany, które można wprowadzić, to kwestia modyfikacji wartości takich jak obrażenia, zasięg, nowe przedmioty czy wrogowie. Brak tutaj miejsca na abstrakcyjne mody całkowicie zmieniające rozgrywkę. Silnik gry po prostu na to nie pozwala. Mimo to, autorzy modów znaleźli wiele możliwości rozwinięcia oryginalnego produktu, aby był jeszcze bardziej przystępny i rozwinięty.

Na poniższej liście znajdziemy choćby nowe uzbrojenie z dokładnie zaprojektowanymi modelami. Elementy pancerza i wyglądu postaci uatrakcyjnią wygląd naszej drużyny, a nowi przeciwnicy rzucą rękawicę wyzwania w stronę gracza. Mody to często też ułatwienia. Znajdziemy więc miejsce na dodatkowe sloty akcesoriów i ulepszeń, a także sposób na zatrzymanie odliczania, kiedy nasza drużyna znajduje się w ukryciu. Dodajmy do tego pełną kontrolę nad kamerą i otrzymamy grę, która po raz kolejny pokazuje, że zawsze jest coś do poprawienia. XCOM 2 jest świetnym przykładem tego, że mimo restrykcyjnych ograniczeń mnogość pomysłów na modyfikacje nie zna granic, a ułatwienie graczom tworzeni modów procentuje.


Paczka akcesoriów - mod do XCOM 2
Jeden z najpopularniejszych modów, który dodaje kilka nowych opcji zmiany wyglądu naszych żołnierzy. Kominiarki, berety, gogle i słuchawki to nowe przedmioty, w które ubrać możemy postaci tak, aby każdy miał w wyglądzie coś szczególnego.


Liderzy - mod do XCOM 2
Liderzy to oddzielna, dodana przez mod, klasa umiejętności postaci, które osiągnęły poziom sierżanta. Szkoląc liderów zespołu, urozmaicimy rozgrywkę całą gamą nowych zdolności. Pamiętajmy jednak, że możemy użyć tylko jednego lidera w trakcie misji. Mod został wydany wraz z premierą gry.


Pistolety maszynowe - mod do XCOM 2
Mod dodający nową klasę broni - pistolety maszynowe. Łączą w sobie cechy zarówno strzelb jak i karabinów szturmowych, będąc kompromisem między walką na dystans, a możliwościami bojowymi w zwarciu. Mod został wydane wraz z premierą gry.


Dodatkowy slot ulepszenia broni - mod do XCOM 2
Dodanie kolejnego slotu ulepszenia broni może wydać się ułatwieniem dla jednych lub przedłużeniem żywotności broni dla drugich. Za pomocą moda, zyskamy możliwość wzmocnienia naszego oręża w walce z obcymi.


Muton Centurion - mod do XCOM 2
Muton centurion to nowa - silniejsza wersja znanego z gry przeciwnika. Wydany na premierze mod dodaje działającego jako lider przeciwników mutona, który z pewnością będzie wyzwaniem. Nowy przeciwnik nie psuje balansu gry i pojawia się w okolicach połowy kampanii.


Sterowanie kamerą - mod do XCOM 2
Swobodne sterowanie kamerą jest rzeczą bardzo ważną dla wielu graczy. XCOM 2 pozwala na stopniowe przybliżanie i obracanie ekranu. Mod odblokowujący kamerę pozwoli na ustawienie dowolnego kąta obserwacji pola walki. Teraz swobodnie przybliżymy i obrócimy ekran według własnych preferencji.


Dodatkowy slot na przedmiot specjalny - mod do XCOM 2
Dodatkowa ochrona, granaty i inne ulepszenia w pancerzu to spore ułatwienie, zwłaszcza kiedy wgramy moda pozwalającego na noszenie jeszcze jednego przedmiotu. Wybór odpowiedniego ekwipunku specjalnego, może zdecydować o przebiegu rozgrywki. Czemu więc nie zabrać dodatkowego?


Barwy i tatuaże - mod do XCOM 2
Kolejny mod zwiększający różnorodność w wyglądzie bohaterów, to świetne rozwiązanie dla tych, którzy chcą nowych możliwości ucharakteryzowania żołnierzy. Tatuaże i malunki na dekorujące twarze i ramiona, to jedynie zabieg estetyczny nie wpływający na rozgrywkę. Mimo to przyjemnie jest mieć więcej opcji zmiany wyglądu.


Wsteczność perków AWC - mod do XCOM 2
Mod naprawiający błąd w wyniku którego, po wybudowaniu AWC, żołnierze nie dostają zdolności z tytułu osiągnięcia niższej niż aktualna ranga postaci. Teraz, jeśli ranga była już spełniony przy wybudowaniu AWC, postać automatycznie otrzymuje zdolność.


Zatrzymanie odliczania w ukryciu - mod do XCOM 2
Odliczanie - jednym obojętne, dla drugich znienawidzona część każdej gry. W trakcie misji spotkamy się z odliczaniem pozostałych do porażki tur. Za pomocą moda, w pewien sposób zatrzymamy zegar. Warunkiem jest jednak działanie w ukryciu, kiedy przeciwnicy nas nie zauważyli.


Nowe postacie z biografią - mod do XCOM 2
Stworzone przez jedną osobę charakterystyczne opisy zgodne ze światem gry, mają za zadanie związanie gracza ze swoimi żołnierzami. Każdy bohater w puli posiada swoją biografię i opis. Za pomocą tego moda lepiej poznamy wojaków którymi przyjdzie nam kierować. Do poznania postaci potrzebujemy jednak znajomości języka angielskiego.


Większa drużyna - mod do XCOM 2
Mod służący do poszerzenia szeregów oddziału. Możemy już to zrobić poprzez ulepszenie w grze, jednak co jeśli chcemy jeszcze więcej? Mod poprawia błąd wynikający z edycji plików gry, które pozwolą zwiększyć oddział o dwóch dodatkowych żołnierzy.


Skrócenie opóźnień, przyspieszenie animacji - mod do XCOM 2
Po kilku godzinach i nabraniu wprawy, gramy w XCOM 2 coraz szybciej, choć nadal natykamy się na pewne niepotrzebne przerwy. Chcąc pominąć animacje, które oglądamy już setny raz, lub słuchając tego samego komunikatu, odkrywamy że nie możemy tego zrobić. Mod skracający trwanie animacji, komunikatów i wielu innych elementów, stanowczo przyśpieszy i przewinie monotonne elementy gry.


Celne miecze - mod do XCOM 2
Mod poprawiający celność mieczy ma za zadanie zwiększyć zainteresowanie graczy tym orężem w późniejszych etapach gry, kiedy broń biała zostaje zepchnięta na dalszy plan. Jako alternatywa dla strzelb w walce w zwarciu, miecze pozwolą na urozmaicenie doboru broni. Zwłaszcza, że nie wymagają przeładowania.


Japońskie miecze - mod do XCOM 2
Katana i wakizashi to egzotyczne brzmiące nazwy, określające rodzaj broni, którymi posługiwali się samurajowie. Ostrza te trafiły do zbrojowni XCOM. Teraz za pomocą nowych mieczy będziemy mogli pociąć przeciwników na kawałki. Mod dodaje różne warianty katany, takie jak plazmowa i energetyczna, ale także klasyczne warianty obu wspomnianych ostrzy.


Szybka ewakuacja - mod do XCOM 2
Po wykonaniu misji, nie raz będziemy musieli uciec do pola służącego ewakuacji postaci. Niektórym ten proces może wydać się denerwujący. Kiedy cała drużyna stoi w odpowiednim polu, każdego żołnierza musimy ewakuować osobno. Mod dodaje przycisk służący ewakuacji całego zespołu znajdującego się w polu. Jest to jedynie oszczędność czasu, nie wpływa na rozgrywkę.


Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

XCOM 2

PS4, Xbox One, PC, Mac

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Redakcja

Redakcja

Eurogamer.pl

Bardzo lubimy pracę zespołową.
Komentarze