Skip to main content

Wydawca Baldur's Gate 3 skrytykował mocne cięcia w BioWare. „To nie rozwiąże problemu”

„Zawsze cierpią ci na samym dole”.

Ponieważ Dragon Age: The Veilguard okazało się finansową klapą, główny trzon deweloperów z BioWare zabrał się za prace nad tylko jednym projektem - Mass Effect 5. W wyniku tego niektórzy pracownicy studia stracili pracę, co ostro skrytykował Michael Douse, zarządzający działem wydawniczym w Larian Studios.

Wieści o szerokiej restrukturyzacji, którą zarządziło Electronic Arts wśród deweloperów BioWare, przekazał wczoraj menadżer studia, Gary McKay. Część osób pracujących wcześniej nad The Veilguard przeniesiono do innych zespołów wewnątrza EA, ale niektórzy pożegnali się ze stanowiskami na stałe. Wśród nich znaleźli się weterani, którzy pracowali w firmie od lat.

Michael Douse dość dosadnie skrytykował decyzję EA w serii wpisów na platformie X. „Uniknięcie masowych zwolnień dużych części zespołów deweloperskich między projektami lub po ich zakończeniu jest możliwe. Kluczowe jest zachowanie tej wiedzy na potrzeby kolejnego projektu” - pisze.

To nic innego jak cięcie kosztów w możliwie najbardziej brutalny sposób” - wyjaśnia dalej. „Zawsze cierpią ludzie będący nisko w hierarchii, choć oczywiście to strategia na wyższych szczeblach jest prawdziwym problemem. Na pirackim statku wyrzuciliby kapitana za burtę. Firmy zajmujące się tworzeniem gier powinny być zarządzane tak samo jak pirackie statki”.

Weteran BioWare - Mark Darrah - uważa, że skupienie się na Mass Effect 5 może wyjść firmie i grze na dobre.

Żeby było absolutnie jasne - to, czego nienawidzę w sposobie przeprowadzania zwolnień, to fakt, że mają one miejsce jeszcze zanim decydencji dojdą do tego, co zrobić ze studiem - dodaje w innym wpisie. „Tak jest zawsze. To krótkoterminowa oszczędność zasobów kosztem ludzi, która nie rozwiązuje długoterminowego problemu”.

Wygląda na to, że Mass Effect 5 będzie ostatnią szansą BioWare na podniesieniu się z trwającego od wielu lat kryzysu. Firma ma za sobą trzy niezbyt udane projekty (Mass Effect: Andromeda, Anthem oraz The Veilguard) i nie zapowiada się na to, by miała otrzymać od EA zielone światło na rozwój innych projektów.

Zobacz także