Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Za żelazną kratą

Zadanie główne, w którym Geralt musi poradzić sobie w warunkach więziennych.

Jeśli zdecydowałeś się na wariant spotkania z Syanną, a w zadaniu Tesham Mutna pozwoliłeś Dettlaffowi zabić kobietę, to wylądujesz w więzieniu (bez względu na to czy go potem pokonałeś czy puściłeś wolno). Na placu natkniesz się na innego więźnia, który będzie sporo wiedział na twój temat. Możesz z nim porozmawiać pytając o jego sposób na życie oraz przypuszczenia co do wyroku na Geralta.


Misja poboczna: Skarby spod celi

Zadanie będziesz mógł aktywować tylko wtedy, gdy trafisz do więzienia w ramach głównej misji o nazwie Za żelazną kratą. Po rozmowie ze skazańcem, którego poznasz, skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów. Na ścianie za ławką, na której siedzieliście w trakcie rozmowy, znajdziesz notatkę. Podejdź do niej i przeczytaj.

Dłuto i młotek znajdziesz w wozie

Okaże się, że ktoś potrzebuje dłuta i młotka. Znajdziesz je w pobliskim, drewnianym wozie (obrazek powyżej) stojącym pod drewnianą platformą. Wyjmij z niego narzędzia i umieść je w schowku, gdzie znalazłeś list rozpoczynający zadanie. Przeczekaj teraz dwa dni (najlepiej korzystając z trybu medytacji) i wróć do schowka. Znajdziesz w nim rysunek kobiety, będący nagrodą za zadanie.

Uwaga - oprócz wyżej opisanego zadania możesz jeszcze podejść do więźniów siedzących przy stole na lewo od pralni. Z jednym z nich możesz zagrać w gwinta.


Po rozmowie udaj się z nowo poznanym mężczyzną do pracy w pralni. Drzwi do niej znajdują się na prawo od strażników pilnujących schodów. Po dotarciu na miejsce podnieś mydło leżące na ziemi na lewo od schodków. Następnie zbierz dwie sterty z brudnymi ubraniami, które leżą w skrzyniach z prawej.

Atakuj więźniów pojedynczo - nie wchodź między nich

Przejdź na drugą stronę pomieszczenia i włóż do balii podniesione przed chwilą rzeczy. Następnie podnieś kij z ziemi i zacznij nim mieszać w balii z brudnymi ciuchami. Po chwili zejdzie tu trzech innych więźniów. Są to ci sami, z którymi Geralt wdał się w bójkę w pobliżu pucybuta. Możesz ich przekonać, aby odeszli korzystając ze znaku Aksji na 2 poziomie lub rozpocząć walkę. W drugim przypadku atakuj rywali kijem, starając się nie wchodzić między nich, tylko skupiać się na pojedynczych wrogach (obrazek powyżej).

Po walce do środka wpadnie kilku strażników, którzy zamkną cię w karcerze. Po krótkiej rozmowie ze Stefanem udasz się na wysłuchanie wyroku. Podążaj cały czas za wartownikiem, który doprowadzi cię do Damiena. Po niezbyt przyjemnej rozmowie okaże się, że zostałeś uwolniony dzięki wstawiennictwu starego przyjaciela - Jaskra. Po rozmowie z nim opuść więzienie przez główną bramę, po drodze zabierając wszystkie swoje rzeczy ze skrzyni z lewej.

Na zewnątrz będzie oczekiwał na ciebie Regis, który wpadnie na pomysł, aby sprawdzić, kto miał być piątą ofiarą Bestii. W tym celu zaproponuje ci udanie się do pucybuta, który przekazywał listy Dettlaffowi. Jeśli ta sprawa już cię nie interesuje, to Geralt pójdzie z Regisem się napić.

Przed przytułkiem czeka cię walka z dwójką bandytów

Jeśli jednak będziesz chciał poznać tożsamość piątej ofiary, to wyrusz z Regisem do pucybuta. Chłopak powie ci, że żebraków, którzy przekazywali listy znajdziesz pewnie w pobliskim przytułku. Kiedy się do niego udasz czeka cię walka na pięści z dwoma zbirami (obrazek powyżej). Rozpraw się z nimi szybko, po czym porozmawiaj z właścicielem tego miejsca.

Po chwili traficie do środka i żebracy zaczną mówić o listach. Od jednego z nich otrzymasz piąty, który nie został jeszcze doręczony. Okaże się, że ostatnią ofiarą Bestii miała być księżna Anna. Możesz zatrzymać tę wiadomość dla siebie i pójść napić się z Regisem lub powiadomić o wszystkim księżną.

Spotkanie w grobowcu będzie miało dość nerwowy przebieg

W drugim przypadku udaj się na cmentarz, gdzie księżna opłakuje siostrę. Zejdź do grobowca, gdzie znajdziesz Annę w towarzystwie Jaskra i pokaż jej list. Księżna nie będzie chciała w niego uwierzyć i wygoni cię. Geralt finalnie spotka się z Regisem i opowie, jak poszło mu spotkanie z Henriettą.

Po zakończeniu rozmowy z Regisem rozpocznie się misja Wszędzie dobrze... Wróć do Corvo Bianco, gdzie spotkasz swojego nowego lokatora - Jaskra. Porozmawiaj z nim na temat jego niedawnych poczynań, a zadanie oraz kampania fabularna zakończą się.

Następnie: Wiedźmin 3: Krew i Wino - Wszystkie zakończenia

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3: Krew i Wino - Poradnik do dodatku

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Wiedźmin 3: Dziki Gon

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.

Komentarze