Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wiedźmin 3 - Biały Sad: Poszukiwania (zadania dodatkowe)

Kilka pomniejszych zadań w Białym Sadzie.

Poniżej znajdują się opisy zadań dodatkowych z serii Poszukiwania. Te opcjonalne do wykonania misje polegają najczęściej na znalezieniu wskazówki związanej ze skarbem, a następnie odszukanie go. Często są bronione przez różnych przeciwników np. bandytów lub zjawy. Nagrodą za ten typ zadań są najczęściej cenne przedmioty oraz bronie.

Poszukiwania: Brudna forsa

Misję możesz rozpocząć po odnalezieniu notatki znajdującej się w skrzyni w obozie na północnym wschodzie (Mapa #1). Uważaj, ponieważ jest on broniony przez dzikie zwierzęta, w tym wilki i wargi, więc zajmij się nimi w pierwszej kolejności. Następnie przeszukaj skrzynię i przeczytaj z poziomu ekwipunku wiadomość, którą w niej znajdziesz.

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Dowiesz się z niej o skarbie znajdującym się w obozie bandytów (#2) na wschód od twojej pozycji. Po dotarciu na miejsce wyeliminuj przede wszystkim łuczników. Kiedy to nastąpi przystąp do walki z przywódcą, który posiada tarczę. Obijanie jej mija się z celem, dlatego najlepiej jest wykonywać uniki, kiedy przeciwnik atakuje, a potem szybko wyprowadzać kontry w odsłonięte miejsca. Po walce przeszukaj namiot, w którym znajdziesz kilka skrzyń z ekwipunkiem.

Poszukiwania: Złoto dezerterów

Zadanie możesz rozpocząć po odnalezieniu notatki w skrzyni przy ciele zabitego szpiega na północnym wschodzie (Mapa #1). Po jej podniesieniu przeczytaj wiadomość z poziomu ekwipunku. Twoim celem będzie odnalezienie skrytki dezerterów.

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Skieruj się w stronę wioski na południowy zachód od twojej pozycji (#2). Rozpraw się z kilkoma dezerterami, którzy tu przebywają (wywabiaj ich pojedynczo i wykańczaj), po czym wejdź do podłużnego domu. Z prawej strony znajdziesz wejście do piwnicy. Zejdź na dół, a trafisz do sali ze skarbem. Po jego zabraniu misja zakończy się.

Poszukiwania: Rynsztunek Szkoły Żmii

Aby rozpocząć zadanie musisz skierować się do cmentarza na północy Białego Sadu (Mapa #1). Krypta jest broniona przez upiora na 7 poziomie. Jeśli chcesz szybko się z nim uporać, to przede wszystkim wykonuj liczne uniki i wspomagaj się znakiem Yrden. Kiedy pokonasz zjawę zniszcz drzwi do krypty i wejdź do środka.

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Zejdź do podziemi i rozpraw się z następnym upiorem. Następnie rozejrzyj się w ciemnym pomieszczeniu (warto wspomóc się zmysłem wiedźmińskim). Na prawo od wejścia natkniesz się na zwłoki dwójki ludzi. Przy jednych znajdziesz schemat srebrnego miecza wiedźmińskiego cechu żmii oraz list Kolgrima z cechu żmii. Podnieś obydwa przedmioty i z poziomu ekwipunku przeczytaj list.

Teraz będziesz musiał znaleźć drugą część rynsztunku. W tym celu udaj się na południowy wschód (#2), gdzie znajdziesz górujące nad okolicą ruiny. Obejdź je ścieżką i odnajdź miejsce, gdzie z lewej strony znajdują się czerwone cegły, a z prawej drzewo. W tym miejscu wbiegnij na klif i wskocz na górę. Druga możliwość, to odnalezienie fragmentu czerwonej, ceglanej wieży, która jest wbita w klif. Możesz po niej dostać się na górę.

Aby dostać się w pobliże ruin twierdzy weź rozbieg i wbiegnij na klif

Na miejscu czeka cię walka z kilkoma dezerterami. W pierwszej kolejności postaraj się wyeliminować łuczników, a potem zwykłych wojowników i przywódcę. Na sam koniec wejdź do ruin wieży, gdzie znajdziesz skrzynię. W środku jest schemat stalowego miecza wiedźmińskiego cechu żmii oraz protokół z przesłuchania wiedźmina. Podnieś obydwa przedmioty, a ukończysz misję.

Po zebraniu obydwu elementów będziesz mógł na podstawie schematów stworzyć nowy rynsztunek. Wcześniej musisz oczywiście znaleźć odpowiednie składniki. Rynsztunek tworzysz u kowala - więcej w sekcji Wiedźmin 3 - Rzemiosło: jak wykonać miecze i zbroję.

Wiedźmińskie rynsztunki można udoskonalać. Więcej na ten temat znajdziesz w oddzielnej sekcji (obecnie w trakcie opracowywania).

Poszukiwania: Temerskie precjoza

Aby rozpocząć to zadanie skieruj się w stronę mostu na rzece na zachód od drogowskazu Młyn. Przy wodzie znajdziesz zwłoki żołnierza (Mapa #1), a przy nich klucz. Podnieś go i otwórz skrzynię zanurzoną w wodzie nieopodal zwłok. Wyjmij z niej wszystkie rzeczy, a zwłaszcza księgę z rozkazami. Po zapoznaniu się z nimi zadanie się rozpocznie.

Mapę można obejrzeć w całości i pobrać w tym miejscu.

Skieruj się teraz na wschód w stronę młyna. Nieopodal niego znajdziesz budynek (#2). Załatw wszystkich pobliskich bandytów, po czym wejdź do środka. Z prawej strony od wejście do piwnicy. Udaj się tam, po czym przeszukaj skrzynki. W jednej z nich jest dokument (zapiski). Podnieś go i przeczytaj, a misja dobiegnie do końca.

Zobacz także: Wiedźmin 3 - Biały Sad: zadania poboczne

...oraz: Wiedźmin 3 - Biały Sad: zlecenia wiedźmińskie

Powrót do głównego spisu treści: Wiedźmin 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik po grze

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Wiedźmin 3: Dziki Gon

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.

Komentarze