Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wiedźmin 4 zainspirowany twórczością fanów? Szkoła rysia istnieje już od dawna

Przynajmniej w opowieściach społeczności.

Niedawno otrzymaliśmy oficjalne potwierdzenie, że pierwszy obrazek z nowej gry Wiedźmin przedstawia medalion szkoły rysia. Taka szkoła nie jest jednak inwencją CD Projekt Red - istnieje już od dawna w twórczości fanowskiej.

Na głównej stronie szkoły rysia można poznać opracowaną przez miłośników uniwersum historię wiedźmińskiego ugrupowania, a nawet szczegóły pancerzy i stylu walki.

Ziarno tego pomysłu zostało zasiane przez użytkownika Witcher190, który znalazł fanowski projekt medalionu z rysiem i tworzył stronę szkoły rysia, na której widniała informacja »każdy może edytować ten artykuł« - wspomina w rozmowie z brytyjskim Eurogamerem SMiki55, autor fanowskiej historii szkoły drapieżnego kota.

Medalion wyglądał super i zachęcił mnie do wymyślenia mu historii” - wspomina.

Po lewej oficjalny obrazek od CD Projekt Red, a po prawej fanowski medalion z rysiem

Liderem szkoły rysia w opowieści fanów jest nie kto inny, jak Lambert. Na stronie „School of the Lynx” czytamy, że ugrupowanie „powstało po oficjalnym wygaśnięciu szkoły wilka, gdy jej pozostali członkowie, wśród których znaleźli się Eskel, Geralt z Rivii i Lambert, rozdzielili się po śmierci Vesemira”.

W założeniu szkoły odegrała też rolę miłość Lamberta, dobrze znana fanom Wiedźmina 3 czarodziejka Keira Metz, która pomogła wiedźminom w odtworzeniu utraconych mutagenów.

Lambert i Keira pojawili się w tej historii, bo jestem fanem ich romansu i chciałem dać im coś do roboty po ich opcjonalnym szczęśliwym zakończeniu w Wiedźminie 3” - tłumaczy SMiki55. „Stworzyłem więc historię o tym, jak Lambert, Keira, Gaetan, Joël i Adela (postać z polskiego serialu Wiedźmin, później zastąpiona przez Witcher190 Ważką), stworzyli grupę, która miała odebrać Nilfgaardowi karawan szkoły kota”.

Lambert, Lambert, ty... przywódco szkoły rysia

Wspomniany karawan to Dyn Marv, mobilne centrum treningowe i siedziba szkoły kota, odebrana wiedźminom po upadku szkoły.

SMiki55 skromnie przyznaje, że nie uważa, żeby CD Projekt Red adaptowało pomysły społeczności w pracach nad scenariuszem nowego Wiedźmina.

„My [autorzy fanfiction - red.] nie rościmy sobie prawa do własności terminów takich jak »Szkoła [tu wstaw zwierzę]« i każdy ma pełną swobodę w tworzeniu własnej wiedźmińskiej szkoły bez uwzględniania naszych pomysłów - w tym CD Projekt”.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Wiedźmin 3: Dziki Gon

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników.

Komentarze