Skip to main content

Według weterana Ubisoftu produkcja Beyond Good and Evil 2 opóźnia się przez konflikty w kierownictwie projektu

Michel Ancel zabrał głos w sprawie gry.

Weteran Ubisoftu Michel Ancel - twórca m.in. Raymana i pierwszego Beyond Good and Evil - od momentu zerwania z branżą gier w 2020 roku rzadko podejmował temat swojej dawnej pracy, jednak w niedawnym wywiadzie odniósł się do przeciągającej się produkcji Beyond Good and Evil 2. Według dewelopera tytuł nadal nie ujrzał światła dziennego z powodu ciągłych konfliktów wśród kierownictwa projektu.

Informacjami o kulisach powstawania produkcji twórca podzielił się w rozmowie z francuskojęzycznym portalem Superpouvoir, a fragmenty wywiadu cytuje i tłumaczy serwis Insider Gaming. Ancel uważa, że głównym problemem projektu są znacząco odmienne wizje menedżerów, z których każdy chce prowadzić rozwój gry w wybranym przez siebie kierunku, jednocześnie nie zgadzając się na kompromisy. To z kolei powoduje, jak można się domyśleć, spory chaos organizacyjny.

W przypadku BGE2 było zbyt wiele problemów między menedżerami. Reżyser artystyczny chciał ciągle wszystko przerabiać od nowa, podczas gdy reżyser gry wyobrażał sobie tytuł polegający na przechodzeniu losowo generowanych lochów. Ja z kolei chciałem kosmiczną przygodę. Nie mogliśmy dojść do porozumienia i reżyser gry poprowadził projekt w innym kierunku” - wspomina Ancel.

Zobacz na YouTube

W tego typu sytuacjach w zespołach pracujących nad grą panuje zamieszanie i nikt w zasadzie nie wie, czyich poleceń powinni się słuchać. Producent powinien rozwiązywać tego typu problemy, ale tak się nie stało. W pewnym momencie do Montpellier musiał przyjechać sam Yves Guillemot [prezes Ubisoftu - przyp. red.] żeby przywrócić porządek, ale to nie pomogło, bo reżyser gry nadal był uparty” - dodaje twórca. „Kiedy przeczytałem w gazecie, że to ja reżyseruję grę i próbuję wprowadzać zmiany, to myślałem, że się udławię. W przypadku BGE2 nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek zakwestionował czyjąś decyzję”.

Przypomnijmy, że ostatnio o powstającej od lat grze usłyszeliśmy w październiku, kiedy to serwis Kotaku dowiedział się z własnych źródeł, że obecna wersja tytułu wreszcie otrzymała pozytywne opinie po wewnętrznych testach. Wcześniej ogłoszono, że nowym dyrektorem kreatywnym tytułu został Fawzi Mesmar - inny weteran branży - i wygląda na to, że udało mu się zapanować nad dezorganizacją wspomnianą przez Ancela.

Zobacz także