Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Walka i system talentów w nowym materiale wideo z Wiedźmina 3

Oraz garść innych szczegółów.

Przedstawiciele studia CD Projekt Red zaprezentowali kilka nowych ujęć z rozgrywki w Wiedźminie 3, koncentrując się na różnych stylach i umiejętnościach.

Idzie Geralt borem, lasem

Na początku prezentacji otrzymaliśmy spojrzenie na elementy ekwipunku, trzy rodzaje pancerza (lekki, średni i ciężki, co wpływa na regenerację staminy) czy ulepszenia poprawiające statystyki broni. Co ciekawe, zastosowano system kolorów znany z sieciowych produkcji RPG, oznaczający jakość przedmiotów.

Następnie Łukasz „LUq” Wnęk - znany wszystkim fanom Counter-Strike w Polsce - ruszył oczyścić obozowisko bandytów, korzystając z „klasycznego” stylu: bazując tylko na mieczu, bez umiejętności czy szerokiego zastosowania znaków i alchemii. Gracz - choć doświadczony - miał problemy z pokonaniem grupy wrogów, wspieranych przez łuczników. Odpowiednie wyczucie czasu pozwala wyprowadzać kontrataki.

Przy drugim podejściu prowadzący postanowił wybrać kilka umiejętności oraz ciężki pancerz, co dało spojrzenie na system talentów, podzielonych na trzy główne drzewka. Opcji jest sporo, ale w danym momencie Geralt może wybrać tylko kilka aktywnych „slotów", odblokowywanych wraz z rozwojem postaci.

Wybrane umiejętności możemy następnie modyfikować za pomocą mutagenów, dodających kolejne bonusy. Mutageny mają określone kolory, działające lepiej z odpowiednimi umiejętnościami w tej samej barwie, co zwiększa korzyści. Wszystko to powinno przełożyć się na wiele dostępnych kombinacji w systemie walki i potrzebę balansowania słabych stron za pomocą ekwipunku.

Dzięki wybranym umiejętnościom drugie podejście do obozu bandytów było już nieco prostsze. W akcji widzieliśmy między innymi odbijanie strzał, wymagające precyzyjnego wyczucia czasu. Nie brakuje także odcinanych głów, efektownych combosów i obrotów na ziemi, które miały podobno zniknąć w tej odsłonie serii. Uwagę zwracają też stosunkowo długie czasy ładowania.

Chleb i woda

Dalej LUq prezentował postać koncentrującą się na alchemii, co umożliwia na przykład spowolnienie czasu podczas kontrataków czy rzucanie bomb obszarowych, dzielących się na cztery fragmenty. Geralt spowolił wrogów, po czym rzucił granat, efektownie szatkujący biednych bandytów na kawałki. Co ciekawe, wiedźmin nie ograniczał się do mieczów i korzystał też z toporka czy wybuchających beczek.

Ostatnie z podstawowych drzewek to znaki, z ofensywnymi i defensywnymi talentami. Każdy znak otrzyma alternatywną wersję, co na dobrą sprawę podwaja liczbę dostępnych zaklęć. Można będzie na przykład przejąć kontrolę nad umysłem wroga, by ten zaatakował swoich towarzyszy.

Są też specjalne elementy ekwipunku dla Płotki, podzielone na cztery sloty: trofeum, siodło, torby i klapki na oczy. Wybieranie odpowiednich przedmiotów może zwiększyć maksymalny ciężar przenoszonych broni i zbroi czy wytrzymałość konia.

Przedstawiciele CDP Red włączyli następnie najwyższy poziom trudności. Można to zrobić w trakcie rozgrywki, a nawet samej walki. LUq przystąpił do walki z latającym potworem, który poradził sobie z Geraltem bez większych problemów - dwa razy.

Twórcy potwierdzili w sekcji pytań i odpowiedzi, że z Wiedźmina 2 przeniesiemy podjęte decyzje. Jeśli nie posiadamy zapisu, będziemy mogli je wybrać w rozmowie z bohaterem niezależnym, symulując podjęte wcześniej wybory. Posiadacze zamówień przedpremierowych będą mogli „wkrótce" pobrać wersję PC z GOG, przygotowując się na debiut gry.

Zabraknie gry w kości z Wiedźmina 2. Początkowo ta mini-gra znajdowała się w produkcji, ale ostatecznie deweloperzy postanowili skoncentrować się na karcianym gwincie. Twórcy mieli problem z odpowiedzią na pytanie o maksymalna liczbę punktów umiejętności, ponieważ w świecie gry znajdziemy specjalne Kamienie Mocy, zapewniające dodatkowy talent. Kusza będzie główną bronią podczas walki pod wodą, ale grę ukończyć można bez korzystania z broni zasięgowej.

Zapis prezentacji znaleźć można pod tym linkiem. Poniżej także nowy materiał wideo, opowiadający o potworach w grze.

Wiedźmin 3 ukaże się 19 maja.

Cover image for YouTube videoThe Witcher 3: Wild Hunt - Monsters

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Wiedźmin 3: Dziki Gon

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze