Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

W Resident Evil 5 na Steamie nie włączymy moda z lokalną kooperacją

AKTUALIZACJA: Capcom przywróci wersję Games for Windows Live.

Aktualizacja: Capcom przywróci wersję GFWL gry Resident Evil 5 na PC. To reakcja wiele głosów rozczarowania i oburzenia faktem, że po przeniesieniu tytułu na Steam, nie będzie on obsługiwał moda wprowadzającego tryb kooperacji na podzielonym ekranie.

„Rozumiemy, że niektórzy chcieliby mieć opcję powrotu do oryginalnej wersji z GFWL, by korzystać z fanowskich modyfikacji, DirectX10 czy osiągnięć Live” - napisał jeden z deweloperów na forum NeoGAF.

„Planujemy więc przywrócić edycję Games for Windows Live w przeciągu tygodnia. Będzie ona dostępna w zakładce Beta na Steamie. W odpowiednim czasie opublikujemy niezbędne instrukcje”.

*

Oryginalna wiadomość: Opublikowana niedawno na Steamie gra Resident Evil 5: Gold Edition została pozbawiona trybu lokalnej kooperacji na podzielonym ekranie, a twórcy zadbali o wycięcie fragmentu kodu, który gracze wykorzystali wcześniej, by aktywować tę opcję w wersji z Games for Windows Live

Fani czekali ponad sześć lat na pełne wydanie Resident Evil 5 na PC. Część miała nadzieję, że w edycji na Steamie pojawi się wsparcie dla lokalnej kooperacji „w standardzie”, bez konieczności instalowania modyfikacji.

Czujni gracze dotarli jednak do deweloperskich notatek ukrytych w plikach z grą, gdzie ujawniono, że odpowiednie fragmenty kodu wycięto podczas tworzenia konwersji.

Menedżer odpowiedzialny za kontakty ze społecznością w Capcomie poinformował, że uwzględnienie tych zapisów jest wynikiem „niefortunnego przeoczenia”, a lokalna kooperacja i tak nie działała na PC ze względu na brak możliwości rozpoznania wielu kontrolerów (dzięki, NeoGAF).

Problem polega jednak na tym, że dwójka fanów już w przeszłości przywróciła kooperację do Resident Evil 5 i teraz nie zgadza się ze stanowiskiem wydawcy - w Games for Windows Live wystarczyło przełączyć jedną opcję, by split-screen zadziałał.

„Nie rozumiem, dlaczego twierdzisz, że ten kod »nie działał« na PC” - napisał w odpowiedzi modder The Blade. „Mogę potwierdzić, że kod był w pełni funkcjonalny i po prostu wyłączony. Jedyny problem polegał na tym, że klawiatura kontrolowała obie postacie, co udało się wyłączyć. Gra nie miała żadnych kłopotów z rozpoznaniem wielu padów.”

Słowa te potwierdził drugi twórca modyfikacji, Sectus. W nowym oświadczeniu dla Eurogamera wydawca zmienił nieco wersję i zapewnia teraz, że problemem jest współdziałanie zawartości z oryginalnej wersji i z DLC.

„Część kodu z wersji GFWL musiała zostać zmieniona podczas konwersji, by Resident Evil 5 i zawartość Untold Stories Bundle współpracowały bez przeszkód” - wyjaśnia Capcom. „Niestety, oznacza to, że najnowsza wersja nie działa z wydaną wcześniej modyfikacją z kooperacją.”

To nie pierwszy razy, gdy japońska firma ma problemy z trybem współpracy na podzielonym ekranie. Niedawno podobne kontrowersje pojawiły się przy okazji premiery Resident Evil Revelations 2. W tym przypadku także pomógł mod stworzony przez fanów, dopóki Capcom nie zmienił zdania i nie przywrócił co-opa oficjalnie.

Cover image for YouTube video[720p] RESIDENT EVIL 5 - 2009 New Trailer

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Resident Evil 5

PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360, PC, Nintendo Switch

Powiązane tematy
PC
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze