Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pracownicy Vostok Games chcieli uratować markę S.T.A.L.K.E.R.

Pomysł stworzenia gry free-to-play nie doszedł do skutku.

Oleg Jaworski, były pracownik studia GSC Game World odpowiadał na pytania dziennikarza serwisu VG247. Według Ukraińca, firma planowała uratowanie marki S.T.A.L.K.E.R poprzez stworzenie darmowej strzelanki, ale porozumienia w tej sprawie nie udało się osiągnąć.

Na początku roku GSC Game World zostało niespodziewanie zamknięte, a plany stworzenia S.T.A.L.K.E.R. 2, czwartej gry z serii, zostały „zamrożone”.

- Spotykaliśmy się z funduszami inwestycyjnymi i prywatnymi inwestorami, pojechaliśmy do Moskwy w poszukiwaniu finansowania - mówił Jaworski.

- Minął miesiąc i nadal nie mieliśmy żadnej konkretnej oferty. Gra miała być w założeniu wydana na wiele plaftorm, co wiązało się z wysokimi kosztami i długim czasem produkcji - dodał.

Pracownicy studia chcieli ratować markę, tworząc tańszy w produkcji S.T.A.L.K.E.R-Online, który miał być darmową strzelanką, nastawioną na multiplayer. Pomysł nie został jednak zaakceptowany przez posiadacza praw do marki.

- Niedługo później skontaktował się z nami fundusz Vostok Ventures, z którym doszliśmy do porozumienia w kilka tygodni. W marcu założyliśmy nowe studio, Vostok Games - wyjaśnił. Jaworski i reszta pracowników nowej firmy pracuje nad Survarium, grą którą miał być S.T.A.L.K.E.R-Online. Darmowy MMOFPS, rozgrywający się w postapokaliptycznym świecie ma ukazać się w przyszłym roku.

Grafika koncepcyjna ze S.T.A.L.K.E.R 2.

Tagi

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze