Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Vampyr - krew, zabijanie postaci, hipnotyzm

Gryzące problemy.

Krew odgrywa w grze Vampyr istotną rolę. Nic dziwnego - w końcu główny bohater jest wampirem, a często walczymy też z innymi krwiopijcami. Temat picia krwi może być jednak nieco mylący, dlatego chcemy wytłumaczyć dwa aspekty rozgrywki z nim związane.


Picie krwi w walce

Pierwszy element związany ze szkarłatnym płynem to gryzienie przeciwników i picie krwi podczas walki. Możemy wykonać taką czynność po ogłuszeniu wroga bronią drugorzędną podczas potyczki, lub też po cichym podejściu za plecy przeciwnika i ogłuszeniu z nienacka.

Gdy to zrobimy, mamy chwilę na wciśnięcie odpowiedniego przycisku, by wgryźć się w szyję oponenta (2). Bohater pije krew, a my obserwujemy, jak uzupełnia się pasek krwi - czerwony, znajdujący się w lewym, górnym rogu ekranu (1). Przy pasku życia (zielony) i wytrzymałości (żółty).

Krew zdobytą w ten sposób wykorzystujemy, by aktywować nasze zdolności w walce. Można więc powiedzieć, że jest to odpowiednik many czy energii magicznej z innych gier.


Żywienie się krwią mieszkańców

Bohater, z przyczyn fabularnych, potrzebuje krwi, by się wzmacniać. Tutaj jednak nie chodzi o tę krew, którą wypijamy z przeciwników podczas walki - to zupełnie odrębny element rozgrywki.

Otóż, w Vampyr możemy zahipnotyzować w trakcie rozmowy każdą postać, o ile dobrze ją poznaliśmy i mamy odpowiedni poziom. Warto zaznaczyć, że poziom hipnotyzmu zwiększymy tylko poprzez wykonywanie misji wątku głównego - a więc jesteśmy w pewnym stopniu ograniczani co do potencjalnych ofiar.

Na powyższym obrazku widzimy rozmowę z mężczyzną, do którego wymagany jest 1 poziom hipnotyzmu. Możemy więc pożywić się na nim już na początku gry - nie zaoferuje jednak zbyt dużo doświadczenia, nawet jeżeli dowiemy się sporo na jego temat i damy mu lekarstwo.

Na obrazku po prawej widzimy to, co dzieje się, gdy bohater zahipnotyzuje ofiarę. Ciemno-czerwona wstęga magicznej energii prowadzi nas w odosobnione miejsce, gdzie możemy zabić ofiarę.



Likwidowanie cywilów, by pożywić się na nich, skutkuje obniżeniem ogólnego stanu zdrowia dzielnicy. Może też zablokować dostęp do niektórych informacji, dlatego zawsze warto maksymalnie przepytać ofiarę przed wypiciem krwi. Może się też okazać, że ktoś inny zacznie coś podejrzewać.

Read this next