Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Valve zapowiada silnik Source 2, Steam Link i cenę Steam Controller

Steam Machines w listopadzie.

Valve rozpoczęło pracowity tydzień na konferencji GDC, ogłaszając silnik graficzny Source 2 oraz dalsze plany dla Steam Controllers i Steam Machines oraz całkiem nowe urządzenie - Steam Link.

Silnik - debiutujący w pierwszej wersji ponad dziesięć lat temu - będzie dostępny za darmo dla zainteresowanych deweloperów.

„Wartość platformy takiej jak PC bazuje na tym, jak bardzo wzrasta produktywność użytkowników” - przyznał Jay Stelly z Valve. „Wraz z Source 2 koncentrujemy się na zwiększeniu produktywności twórców.”

„Biorąc pod uwagę to, jak ważna staje się zawartość tworzona przez graczy, Source 2 zaprojektowano nie tylko dla profesjonalistów, ale także dla samych graczy, by mogli wziąć udział w pracach nad ulubionymi tytułami.”

„Source 2 dostępny będzie za darmo dla twórców. W połączeniu z ostatnimi ogłoszeniami ze strony Epic i Unity pozwoli to PC pozostać główną platformą do tworzenia zawartości.”

Steam Link

Innym ogłoszeniem od Valve jest urządzenie Steam Link, umożliwiające streaming rozgrywki z dowolnego PC czy Steam Machine, w 1080p i 60 FPS. Premiera w listopadzie, za 49 dolarów (ok. 183 zł).

W tym miesiącu zadebiutują także pierwsze Steam Machines od firm Alienware i Falcon Northwest, a także pad Steam Controller, również wyceniony na 49 dolarów (ok. 183 zł). Nie ujawniono jeszcze kwot i dat dla Europy.

Firma ujawniła także kilka szczegółów na temat technologii rzeczywistości wirtualnej, rozwijanej razem z HTC. O urządzeniu Vive już wspominaliśmy, a teraz dowiedzieliśmy się, że system Valve VR bazuje w dużej mierze na technologii skanowania pomieszczenia - Lighthouse i na nowym module sterowania.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
PC
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze