Uncharted: Zaginione Dziedzictwo - rozdział 7: Zaginione dziedzictwo; wielki posąg

Przedzieramy się przez prastare miasto i aktywujemy główną zagadkę sterując wielkim posągiem.

Poprzedni rozdział był wyjątkowo spokojny, zwłaszcza w jego drugiej części, gdzie udało się nam nawet przejechać na słoniu. Opis tego fragmentu gry znajdziesz na następującej stronie - Uncharted: Zaginione Dziedzictwo - rozdział 6: Strażnik bramy. Zabieramy się jednak za dalszą wędrówkę, gdyż do wielkiego finału nie zostało już tak dużo.

Przechodzimy krótkim zejściem z lewej strony, a następnie wskakujemy na kolumnę, patrząc się na wodospady. Niestety, po dostaniu się tam okaże się, że cała okolica aż roi się od przeciwników. Snajperzy będą w tym momencie twoją najmniejszą bolączką.

Dużo poważniejszym problemem okaże się wróg wyposażony w wyrzutnię rakiet. Musisz więc błyskawicznie przeskoczyć na kolejną kolumnę i zawisnąć na jej krawędzi tak, jak na poniższym obrazku. Zminimalizuje to ryzyko zabicia cię. Korzystając z krótkiej broni postaraj się rozprawić z całym zagrożeniem.

Snajperzy i wyrzutnia rakiet to zabójcze połączenie. Niestety dla ciebie.

Po walce kierujemy się na drugi skraj wielkiej kolumny i przeskakujemy na kolejną, nieco niższą, skąd używamy liny, by dostać się do wejścia na lewo od niewielkiego wodospadu. Zanim jednak tam wejdziesz, szybko schowaj się za filar, gdyż w środku będzie roić się od nieprzyjaciół. Możesz spróbować pozbyć się ich po cichu, ale i tak prędzej czy później nawiąże się otwarta strzelanina. Warto jest mieć wówczas miejsce, gdzie się schowamy.

Wchodzimy do środka i kierujemy się schodami do góry. Jeśli przeskoczysz na drugą stronę zarwanej podłogi, otrzymasz dostęp do skrzyni z zasobami. Po ich uzupełnieniu korzystamy z liny, by przelecieć na drugą stronę, gdzie błyskawicznie chowamy się za murkiem.

Chowanie się za przeszkodami i oczy dookoła głowy to podstawa w tej części gry.

Oczyszczamy teren z około dwójki nieprzyjaciół i wchodzimy po schodkach z prawej strony. Ponownie używamy liny i kierujemy się w prawo.

Od teraz wrogowie będą spotykani niemal na każdym kroku, dlatego ważne jest, abyś cały czas uzupełniał amunicję. Po dotarciu do głównego placu czeka cię naprawdę sporo strzelania. Wśród przeciwników znajdą się także ciężkozbrojni, których najlepiej pozbywać się ładunkami wybuchowymi. Podnoś po nich broń, gdy tylko będziesz miał taką okazję. Możesz znaleźć tam chociażby miniguny lub granatniki.

Po oczyszczeniu okolicy podchodzimy do głównych drzwi i wspólnie z Nadine wyważamy je. Po prostu naciskaj przycisk wyświetlony na ekranie. Schodzimy po schodach, wydostając się tym samym na zewnątrz. Skaczemy przed siebie na pionową skałę, aby zawisnąć na żółtej krawędzi. Wchodzimy na szczyt i przeskakujemy na krawędź z wodospadem.

Wchodzimy do środka i po przeciśnięciu się wąski przejściem wychodzimy z innej strony. Po przejściu przez wodospad skręcamy w lewo i wspinamy się po krawędziach na ścianie. Skręcamy w lewo i wspinamy się przez kamienne okno. Pozostawiając kolejny wodospad po prawej stronie używamy liny na gałęzi przed nami.

Czasami na linie trzeba lekko skręcić.

Musisz rozbujać się przed siebie i w ostatniej fazie lekko w prawo, aby osiągnąć miejsce widoczne na powyższym obrazku. Wspinamy się po żółtych krawędziach i przy użyciu czekana. Tam skręcamy w prawo i kontynuujemy wspinaczkę po innym fragmencie. Docieramy już do niemal samego centrum starych budowli.

Kierujemy się schodami do góry i w prawo. Okaże się jednak, że główne przejście zostało rozwalone. Kierujemy się zatem na lewo od zablokowanych wrót, gdzie przyczepiamy się do krawędzi widocznych na poniższym obrazku i zmierzamy w górę.

Krawędzie, do których można się przyczepić, są zazwyczaj wyróżnione innym kolorem.

Kontynuujemy wąskim przejściem, na którego końcu trafiamy na niewielki zbiornik wodny. Okolica jest patrolowana, jednak nie ma sensu nawiązywać walki. Trzymamy się lewej strony, aż w pewnym momencie dalsze przejście będzie ponownie wysadzone. Wchodzimy więc do wody i nurkujemy głęboko.

Przepływamy niewielką odległość i wynurzamy się w innej części miasta. Wchodzimy po szerokich schodach i skręcamy w lewo, kontynuując wędrówkę. Na środku kolejnej komnaty znajduje się wielki i pięknie zdobiony róg. Przyjrzyj mu się, a włączona zostanie kluczowa scenka przerywnikowa, w której Chloe dopasuje brakującą figurkę.

Po skoku z dużej wysokości do wody musisz odnaleźć wejście po lewej stronie. Wpłyń tam.

Po zakończonej animacji otworzą się kolejne wrota. Skieruj się w ich stronę i podążaj jedyną dostępną ścieżką. Zeskakujemy z krawędzi do głębokiej wody i przepływamy na drugą stronę, na końcu skręcając w lewo. Musisz zlokalizować niewielkie przejście widoczne na powyższym obrazku.

Tam nurkujemy i szybko naciskamy wyświetlony na ekranie przycisk. Dzięki temu, wspólnie z Nadine, odblokujesz dalsze przejście. Musisz się i spieszyć i po przepłynięciu przez prostokątny otwór od razu się wynurzyć. W przeciwnym wypadku zginiesz od niedoboru tlenu.

Wejdź na skałę po lewej stronie. Poznasz ją po charakterystycznych, fioletowych kwiatach. Wspinaj się po krawędziach skał, a na górze skręć ostro w lewo, prawie za siebie i przeskocz na drugą skałę. Jej krawędź się urwie, ale będziesz mógł kontynuować wspinaczkę. Przeskocz na ostatnią skałę - jeśli zrobisz tu zdjęcie, Nadine pozwoli sobie na mały "żarcik".

Wchodzimy do budynku i przeciskamy się przez wąską szczelinę. Po drugiej stronie korzystamy z liny, aby przelecieć nad przepaścią, w stronę niewielkiego, ozdobnego wodospadu. Podpływamy do głównego ołtarza i nurkujemy przed nim, dzięki czemu odkrywamy przejście do kolejnej komnaty. Płyniemy tam i wynurzamy się po drugiej stronie.

Następnie obracamy się w prawo, gdzie po raz kolejny musimy zanurkować. Tym razem przejście będzie bardzo wąskie. Wpływamy na brzeg po drugiej stronie i skręcamy w lewo, gdzie zauważysz żółte krawędzie do wspinaczki. Dalej kierujemy się schodami w górę, a na ich szczycie wskakujemy na żółte elementy ściany po prawej stronie.

Wykonaj interakcję na wielkim kole, aby przesunąć prawą rękę wielkiego posągu.

Użyj interakcji na wielkim kole, przesuwając tym samym ramię rzeźby. Wskocz tam i kieruj się maksymalnie w prawo. Na skraju wielkiej, kamiennej platformy przeskocz na drugą stronę, nieco niżej i wejdź schodami z lewej strony. Wyskocz oknem z lewej strony, aby zawisnąć na jego krawędzi z zewnątrz. Kontynuuj wspinaczkę krawędziami. W ten sposób dotrzesz do kolejnego mechanizmu. Aktywuj go, aby wielki posąg opuścił ramię.

Teraz musisz bardzo szybko zeskoczyć na półkę niżej i wspiąć się na kielich trzymany przez posąg. Szybko trzymaj się lewej strony i wspinaj się, aby znaleźć się w takiej pozycji, jak na poniższym obrazku.

Jeśli będziesz zbyt wolny, cały proces będziesz musiał zaczynać od nowa.

Przeskocz na drugą stronę i wspinaj się wyżej. Znajdziesz tam pięcioramienny kształt, który po aktywacji uruchomi dwa niewielkie wodospady. Należy powtórzyć ten sam proces po drugiej stronie, dlatego wskakujemy do lejącej się z góry wody, a na końcu prostej używamy liny, aby nie runąć w przepaść.

Wskakujemy na dłoń, a następnie na krawędzie u nasady ramienia. Następnie w lewo i w stronę kolejnej dłoni, z której przeskakujemy w kierunku kolejnej dźwigni w kształcie koła (1). Aktywujemy ją, dzięki czemu dłoń z toporem o długiej rękojeści wędruje w górę. Wówczas błyskawicznie kierujemy się w prawo, aby wejść (2) na znajdujące się tam podwyższenie, skąd (3) wskakujemy na kraniec topora (4) i wspinamy się na samą górę.

Działaj szybko lub powtarzaj cały schemat.

Musisz być szybki, gdyż jeśli nie zdążysz dobiec do najwyższych krawędzi, runiesz w przepaść. Na szczycie użyj liny, aby dostać się do kolejnego mechanizmu uwalniającego wodę. Wchodzimy otwartą bramą, gdzie skręcamy w prawo i kierujemy się schodami w górę. Tam aktywujemy ostatni mechanizm, który sprawi, że obie dłonie posągu połączą się, zmieniając dopływ wody.

Promień światła padnie na drugą stronę, co aktywuje interesujący mechanizm, do którego przyczepimy się liną i będziemy mogli przelecieć na drugą stronę.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!