Skip to main content

Uncharted: Zaginione Dziedzictwo - rozdział 2: Infiltracja

Kradniemy dysk i poznajemy Asava.

W poprzednim rozdziale, którego opis znajdziecie na tej stronie - Uncharted: Zaginione Dziedzictwo - rozdział 1: Rebelia - dotarliśmy na dach w okolicę budynku Pink Lotus. Po udanej walce z grupą nieprzyjaciół ruszamy za Nadine, po czym wspinamy się na niewielką część budynku po prawej stronie.

Najpierw z naszą pomocą wchodzi tam Nadine, a następnie opuszcza drabinę, po której wchodzimy wyżej. Idziemy przed siebie, ześlizgując się po dachu. Na końcu automatycznie przyczepiamy się do elementów ściany i zmierzamy w lewo.

Nieco dalej wspinamy się na dach i przeskakujemy z wystającej blachy na belkę o białym kolorze wskazaną na poniższym obrazku. Stamtąd wspinamy się po rynnie z prawej strony (strzałka po lewej na obrazku), a na szczycie przeskakujemy między rozświetlonymi znakami (użyj X na padzie).

Ścieżka prowadząca na wyższy budynek.

Kierujemy się do znaku z lwem, skąd wskakujemy już na kolejny dach. Tam przechodzimy nieco dalej i wchodzimy na gzyms przy podartym, czarno-zielonym plakacie. Przeskakujemy nad wyrwą, wspinamy się na czarną rynnę i wskakujemy jeszcze wyżej. Wspinamy się na daszek, przeskakujemy na kolejny.

Opadamy niżej i chowamy się w wysokiej trawie, po czym przyczepiamy się do przewodu z poniższego obrazka. W ten sposób zjeżdżamy niżej, gdzie niepostrzeżenie musimy zneutralizować znajdującego się tam strażnika.

Po zjeździe przewodem z żarówkami likwidujemy po cichu pałętającego się tam strażnika.

Przekradamy się więc od kępy do kępy i czekamy, aż strażnik znajdzie się w narożniku. Pozbawiamy go przytomności ciosem z zaskoczenia. Wkraczamy do jego stróżówki i chwytamy stamtąd czerwony pojemnik (1).

Po powstałym w ten sposób schodku możesz wejść na dach blaszanej dobudówki.

Wyciągamy go na zewnątrz i umieszczamy we wskazanym miejscu (2), dzięki czemu zyskujemy dostęp do zadaszenia - wdrapiesz się tam po przyczepieniu do krawędzi oznaczonej białym kolorem. Stamtąd przeskakujemy na kolejny gzyms na przeciwko i wspinamy się na dach. Wbiegamy na klimatyzatory po lewej i przyczepiamy się do dziury w tynku.

Wspinamy się na rozświetlone reklamy i przeskakujemy na ich drugą stronę, kontynuując wówczas swoją wędrówkę w prawą stronę. Opuszczamy się na niższą półkę, a następnie w prawo na okno i po rynnie z prawej na samą górę. Po przyczepieniu się do żółtej krawędzi dachu zmierzamy na drugą ścianę, skąd wskakujemy na dach.

Na szczęście nikomu się nic nie stało.

Chwytamy znajdującą się tam kolejną czerwoną skrzynię i spychamy ją w kierunku Nadine. Niestety, plan pójdzie nie do końca tak, jak powinien, czego efektem będzie olbrzymia wyrwa w niższym piętrze, jak na powyższym obrazku. Nie mamy wyjścia, wskakujemy w powstałą dziurę i podążamy przed siebie.

Wbiegamy na koniec belki znajdującej się przed nami, po czym wskakujemy na metalowy element znajdujący się przed nami, wystający ze ściany. Rozpoczynamy bujanie, przytrzymując wychylony do przodu lewy analog. Gdy postać nabierze wahadłowego ruchu, w ostatnim momencie wciskamy przycisk skoku.

Następnie, przyczepionym do ściany, podążamy w lewo i wdrapujemy się przez wielki otwór w ścianie. Kierujemy się w stronę różowego oświetlenia i zmierzamy jedynym dostępnym korytarzem. Docieramy do końca budynku, skąd wyskakujemy na belkę przed nami. Obracamy się w prawo i przeskakujemy na gzyms.

Nie jest to skomplikowana wspinaczka. Wystarczy trzymać się lewej strony.

Wspinamy się na samą górę, likwidując przy tym po cichu znajdującego się tam strażnika. Na granicy budynku wciskamy kółko na padzie, aby zawisnąć na gzymsie jak na powyższym obrazku. Kierujemy się przykładowo w lewo, skąd wdrapujemy się na wyższe piętro budynku. Tam przyda się wytrych, aby otworzyć przeszklone drzwi.

Nadine okaże się jednak wyjątkowo niecierpliwą towarzyszką, wybijając tym samym szybę w drzwiach i otwierając je znacznie szybciej. Znajdujemy się w pomieszczeniu pełnym antyków. Idziemy przed siebie i skręcamy w prawo, zapoznając się z przedmiotem wiszącym na ścianie. Po chwili Nadine poprosi cię o otworzenie skrzynki na biurku.

Tym razem nasz wytrych okaże się bardziej pomocny, niż przy ostatniej okazji. W środku metalowej skrytki odnajdziesz okrągły skarb, nazywany dyskiem, ale tuż po tym do środka wedrze się grupa rebeliantów. Wśród nich znajdzie się stary znajomy Nadine, o imieniu Asav.

Po zakończonej scence przerywnikowej, w której Chloe porozmawia z Asavem, po prostu biegnij przed siebie w kierunku wielkiego okna (3), ignorując strzały padające zza twoich pleców. Spadniesz dwa poziomy niżej, po czym biegnij za Nadine. Wskocz na przewód z żarówkami po lewej stronie i zjedź na sąsiedni budynek.

Ucieczki w Uncharted: Zaginione Dziedzictwo są zawsze emocjonujące.

Biegnij przed siebie jedyną możliwą ścieżką, a na końcu skręć w lewo i wespnij się na niewielkie podwyższenie, skąd nieco dalej przeskoczysz pomiędzy budynkami. Następnie kieruj się schodami (4) i podążaj przed siebie. Po przeskoczeniu nad belką z żółtymi elementami zapadnie się pod tobą podłoga.

Po krótkiej scence, gdy kolejna grupa będzie was ostrzeliwać, biegnij za Nadine. Zaraz poźniej rozpoczniesz zjazd, który powinieneś zakończyć skokiem. Nadine chwyci cię w ostatniej chwili, dzięki czemu będzie możliwa dalsza część ucieczki. Dopadną was jednak rebelianci, którym musisz stawić opór zaraz po wyrwaniu się z uścisku pierwszego przeciwnika.

Po wybiegnięciu z niewielkiego pomieszczenia trzymaj się prawej strony i przeskocz na sąsiedni budynek. Zaraz za wielkim wybuchem skręć ostro w lewo, zeskakując nieco niżej. Obserwuj prawą stronę, gdzie musisz przeskoczyć na drugą stronę i podążać dalej znajdującymi się tam schodami.

Tam skręć w prawo i przeskocz na kolejny budynek - przebiegnij na drugą stronę dachu i przeskocz na cztery rozświetlone reklamy po drugiej stronie. Podążaj dalej, przeskocz na następny budynek i szybko wespnij się na samą górę. Skręć tam w prawo i wskocz na arkusze blachy - na górze czeka cię zjazd.

W ostatniej chwili wykonaj skok, a po kolejnym zjeździe raz jeszcze, wskakując tym samym na przewód z żarówkami. Gdy wpadniesz do wody czeka cię dłuższy przerywnik filmowy na łodzi, po którym rozpocznie się kolejny rozdział.