Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Uncharted 4 - Rozdział 8: Grób Henry'ego Avery'ego

Przeprawa przez katedrę, katakumby i szkockie jaskinie.

W poszukiwaniu skarbu Avery'ego, lądujecie w Szkocji. To w niej znajduje się katedra oraz cmentarz, z krzyżem, o którym pisał pirat. Wkrótce jednak okazuje się, że czeka na ciebie znacznie więcej pułapek i zagadek do rozwiązania, oraz starzy nieprzyjaciele.


Zobacz także lokalizację znajdziek z tego rozdziału na oddzielnej stronie naszego poradnika: Uncharted 4 - Skarby: rozdziały 1 - 9.


W poszukiwaniu cmentarza

Czeka cię długie zejście z góry. Schodź na wprost, najpierw zeskocz z górki, na której stoisz, a potem kieruj się prosto w dół. W pewnym momencie zeskoczysz z półki skalnej i zaczniesz staczać się po kamieniach. Czym prędzej skocz w prawo na kolejną półkę i pójdź przed siebie. Dojdziesz do drzewa, wokół którego musisz okręcić hak (L1). Trzymając (L1) opuść się.

Po chwili zaatakują cię napastnicy z Shoreline. Schowaj się za skrzyniami i zabij wszystkich trzech bandziorów. Teraz skieruj się w lewo idąc cały czas przed siebie do momentu, aż zobaczysz skarpę. Zeskocz na dół do stanowiska poszukiwawczego.

Schowaj się za tą skrzynią, wrogowie nadbiegną na wprost

Rozejrzyj się po okolicy, a wkrótce Sam zawoła cię byś do niego podszedł. Ma ci do pokazania pewną skrzynkę. Otwórz ją (∆). W środku znajduje się dynamit. Weź go i rzuć w drzwi stojące tuż przed tobą. Dzięki temu rozwalisz je i dostaniesz się do środka.

Po wejściu do środka, szybko okaże się, że jedyna droga prowadzi przez dach, ale by się do niego dostać, musisz znaleźć skrzynię, po której wejdziesz na górę.

Odwróć się ich i idź na prawo do wykopalisk, przeskocz przez murek a staniesz przed kolejnymi drzwiami. Na prawo leży żółta skrzynia, której potrzebujesz. Rzuć dynamitem w drzwi (R1), a następnie pchnij skrzynkę (∆).

Pierwsza większa potyczka

Ciągnij skrzynię do pomieszczenia, w którym musisz wejść na dach. Jednak nim do tego dojdzie, czeka cię spora batalia. Z miejsca, z którego idziesz oraz z miejsca docelowego, zaczną nadciągać wrogowie.

Wycofaj się do miejsca, w którym znajduje się dynamit i chowając się za skrzyniami prowadź ostrzał. Zabierz wrogowi karabin, który będzie skuteczniejszy w walce od pistoletu. Jednocześnie warto korzystać z dynamitu, rzucając go w większe skupiska wrogów. Staraj się w miarę możliwości być mobilnym, ale nie daj się okrążyć.

Po walce, przeciągnij skrzynię do pomieszczenia za wysadzonymi drzwiami. Ustaw ją na lewo pod ścianą. Wejdź na górę i kieruj się w prawo do przepaści. Zwróć uwagę, że w oddali masz możliwość zaczepienie haka - zrób to (L1).

Wysadź te drzwi dynamitem i przesuń żółtą skrzynię

Skocz i zawiśnij na linie. Rozkołysz ją i wykonaj skok na ścianę z prawej strony, chwytając się zagłębień. Wejdź najwyżej jak się da, spójrz w górę na prawo - rzuć linę na tę kłodę. Gdy się zaczepi, rozbujaj się i skocz w lewo łapiąc się kamieni.

Przejdź na lewo - rzuć okiem na kolejne drzewo wystające ze skały. Na nim również zaczep linę (L1), skocz i rozbujaj się bardzo, bardzo mocno. Musisz skoczyć na skałę z prawej strony, ponad miejscem, z którego się przed chwilą wspiąłeś.

Łapiąc się kamieni wspinaj się w prawą stronę. Następnie wejdź na półkę a Nate zauważy drabinę. Gdy stanie obok ciebie Sam, podsadź go (∆). Następnie poczekaj aż znajdzie się na górze, wróć na kamienie z lewej strony, po których chwilę temu się wspinałeś. Z nich podskocz do Sama, a ten złapie cię za rękę.

Zjeżdżając po kamieniach

Gdy dotarłeś na szczyt, musisz teraz dwukrotnie zjechać po kamieniach. Ale uważaj, za drugim razem możesz spaść w przepaść, dlatego pod sam koniec zjeżdżania, wykonaj skok (X) dzięki czemu złapiesz się przeciwległej skały.

Wspinaj się po wystających kamieniach i przejdź na lewą ścianę. W oddali pojawią się wrogowie, jeden z nich zaraz stanie tuż pod tobą. Wtedy spadnij na niego (○). Od razu zakradnij się do wroga po prawej również go obezwładniając (□). Lewym zajmie się Sam.

Cofając się i idąc w lewo od miejsca, w którym załatwiliśmy skokiem wroga, znajdziesz broń oraz dynamit, przydatne w nadchodzącej potyczce.

Tak jak w przypadku innych wielkich strzelanin, tak i teraz musisz wykazać się sprytem. Przede wszystkim ogłusz krążących po okolicy przeciwników, wchodzących w wysoki trawy. Dopiero wtedy zza jednej z przeszkód, prowadź ostrzał. Wrogowie będą nadbiegać z góry, więc bądź na tyle daleko, by nie mogli dorzucić do ciebie granatów.

Po walce wejdź na kolumny po lewej i przejdź mostkiem na wprost. Na jego końcu skieruj się w prawo między przejście w skałach. Wskocz na skałę po lewej, przejdź na prawą jej stronę i zeskocz na uskok.

Spójrz w dal, a z prawej strony zobaczysz kłodę - tak jak wcześniej, zahacz o nią linę (L1). Rozkołysz się mocno i skocz na ścianę z lewej. Wdrap się na górę i spójrz (L3) na budowlę w oddali. Idź w prawo a usłyszysz kłótnię rzezimieszków. Zastrzel dwóch przeciwników, a trzeci pojawi się na górze po lewo.

Wypatruj takich wypustek na skałach, wielokrotnie będziesz musiał się po nich wspinać

Wejdź na skałę i stań w miejscu, gdzie strzelał ostatni wróg. Odwróć się w kierunku rumowiska kamieni - po prawo znajduje się kamień i skocz na niego. Następnie skocz się po kamykach w stronę kolumny znajdującej się bliżej ciebie. Wdrap się po niej i skocz na kolumnę z prawej strony. A z niej na największą kolumnę przed tobą, wejdziesz po wystających kamieniach.

Skocz z kolumny na skałę na wprost, odwróć się wprawo i skocz przed siebie zjeżdżając o kamieniach w kierunku przeciwległej skały. Złap się wystających z niej krawędzi. Wejdź na górę i ponownie zeskocz na kamyczki - zjeżdżając skacz na lewo tak, by nie spaść w przepaść.

Idź w prawo i wspinaj się po kolumnach, wchodząc na tę najbliżej ciebie. Z jej czubka skocz na ruiny po lewej stronie a następnie złap się wystającej konstrukcji. Rozhuśtaj się i skocz na wprost. Skieruj się w prawo, zjedź po kamieniach i skocz na kolumnę z prawej strony łapiąc się cegieł. To ta sama kolumna, na której przed chwilą się huśtałeś.

Z jej szczytu przemieść się w prawo, tak jak poprzednio skocz na żwir i zjeżdżając skocz na skałę przed tobą. Wdrap się na nią i skocz na kolumnę po prawo.

Stojąc na posadzce skieruj się w lewo, przejdź przez drzwi i za nim znów skręć w lewo. Złap się wystającej ze ściany belki. Rozkołysz się i skocz na następną belkę a z niej na ścianę naprzeciwko. Wdrap się na górę, potem wejdź po kamieniach tak, by dostać się nad bramą, na drugą jej lewą stronę.

Idź w prawo. Spójrz w kierunku klasztoru, zobaczysz miejsce, w którym możesz zahaczyć linkę. Skocz, zjeżdżaj po żwirku a następnie rzuć hakiem (L1). Rozkołysz linę i skocz przed siebie, lądując pod drzwiami. Będąc pod nimi spróbuj je otworzyć (∆).

Łamigłówka w krypcie

Tym sposobem udało ci się dostać do wnętrza klasztoru. Idź ścieżką na cmentarz, trzymaj się cały czas drogi aż przed sobą zobaczysz przepaść. Skieruj się w lewo, wspinając się na półkę a staniesz obok grobu Avery'ego. Obejrzyj go (∆) a po chwili pojawi się tajemne przejście w ziemi. Wejdź w nie.

Nate zapali latarkę, kieruj się w prawą stronę - będzie prowadzić cię cały czas jedna droga. Cały czas idź przed siebie. Po chwili znajdziesz się w dużej komnacie, a przed tobą zostały ustawione trzy wielkie krzyże. Podejdź do tego z Jezusem i zbadaj go.

W ten sposób połącz kropki na drzwiach

Teraz przejdź za posągi, po lewej i prawej stronie znajdziesz drogę obchodzącą krzyże. Na tylnej ścianie, znajduje się lampa. Zapal ją (∆). Teraz wróć do krucyfiksów i każdy z nich z bliska obejrzyj (∆).

Przed tobą łamigłówka. Jej rozwiązanie jest proste, musisz tak ustawiać światło by każdy z promieni trafiał w niebieski kamień. Podejdź teraz do miejsca, w którym zapalałeś lampę, a zobaczysz drzwi.

Po filmiku wyjdź z krypty, czeka cię intensywna potyczka z kilkunastoma oponentami. W tym przypadku nie załatwisz nikogo z zaskoczenia. Po prostu zastrzel wpierw wrogów najbliżej ciebie, a następnie przystąp do eksterminacji pozostałych. Uważaj na rzucane granaty, często zmieniaj swoje położenie.

Wspinając się, łap się belek wciskając L1

Po bitwie wdrap się na ruiny przed tobą, by dostać się pod wrota z prawej strony, z tego miejsca, z którego wychodzili wrogowie. Otwórz je (∆).

Przejdź przez drzwi i kieruj się w lewo na żwir. Po zjechaniu w dół, wejdź na deskę, z niej skocz na prawo na kamień, z niego na kolejny w lewo. Wyceluj linką (L1) w belkę, następnie rozhuśtaj się na linie i skocz przed siebie. Usłyszysz słowa bandytów z patrolu - zastrzel trzech żołnierzy.

Po egzekucji wejdź na skałę po lewej, potem na skałę po prawej porośniętą trawą i na tę przed tobą. Dojdź do końca drogie i spójrz w lewo, na drabinkę. Podsadź do niej brata. Odczekaj chwilę, odwróć się i spójrz na Sama. Przyciągnął drewnianą konstrukcję, do której zaczepisz linę (L1). Następnie wciągnij się po linie.

Potem do tej samej drewnianej konstrukcji zaczep linę od drugiej strony. Spuść się z klifu, rozkołysz się i skocz w lewo łapiąc się ściany. Wespnij się kilka kamieni w górę, następnie w lewo a potem zeskocz na belkę.

Z belki skocz na wprost (czyli mając za plecami miejsce, skąd spuszczałeś się z klifu). Ześlizgniesz się po żwirze, w jego trakcie złap się hakiem belki (L1) i skocz na skałę na wprost. Jednak pamiętaj o tym, by dobrze się rozhuśtać.

Zsuwając się po kamieniach uważaj by nie spaść w przepaść

Wdrap się na skale, trzymając się jej lewej strony. Spójrz w górę - kolejna belka, więc rzuć w nią hakiem (L1). Bujaj się na linie i przeskocz konstrukcję przed tobą a zaczniesz zjeżdżać po kamieniach. Na samym końcu skocz (X) łapiąc się skały, by uniknąć spadku z klifu.

Wspinaj się na prawo, poczekaj aż Sam odegra scenkę, następnie zaczep hak o belkę z prawej strony (L1). Złap się drewnianej konstrukcji po prawej stronie. Następnie chwyć się kamieni i po nich wejdź na samą górę, czekając chwilę aż Sam cię podciągnie na samym końcu.

Idź w prawo, omiń krzyż i wespnij się po prawo na skałkę. Skocz z niej na przeciwległą górę i idź w prawo po kamieniach. Zeskocz w dół zabijając żołnierza i zastrzel od razu tego stojącego obok. Następnie schowaj się za płotkiem i zastrzel napastników na wprost.

We wnętrzu jaskini

Teraz przedostań się po kamieniach do jaskini znajdującej się na końcu trasy, centralnie przed tobą. Pod wejściem do jaskini stoi napastnik, szybko go zabij. Podskocz do wejścia i dostań się do jaskini. Idź przed siebie, a dojdziesz do belki, która blokuje ci przejście. Usuń ją (∆). Teraz skręć w prawo i już znalazłeś się na powierzchni.

Zjedź po kamieniach, w końcowym momencie wykonując skok. Złap się klifu, na który się wespnij. Zeskocz po drugiej stronie. Stojąc na dole zaczep linkę o belkę i skocz na drugą stronę wąwozu. Wdrap się na skałę. Po belkach dostań się do schodów, które widzisz w oddali.

Wejdź po schodach, wdrap się na skałę i skieruj się w lewą stronę. Po chwili wyjdziesz na powietrze, widząc krzyż po lewej stronie. Skręć w lewo wchodząc do jaskini. Biegnij do jej końca, gdzie znajduje się niewielka szczelina - przeciśnij się przez nią. Zejdź po schodach na sam dół, aż do drzwi. Użyj mechanizmu przy wrotach, znajdziesz go po prawej stronie (∆).

Następnie: Uncharted 4 - Rozdział 9: Ci, którzy zasłużą...

Powrót do spisu treści: Uncharted 4 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Powiązane tematy
O autorze

Damian Milczarek

Contributor

Komentarze