Skip to main content

Uncharted 3: Oszustwo Drake'a - Rozdział 6: Château

Nate odnalazł budynek, do którego doprowadziły go zapiski Lawrence'a z Arabii.

Nate i Sully docierają do zamku we Francji, idąc śladami zapisków Lawrcence'a. Podczas przeszukiwań zrujnowanej budowli, napotykają poszukujących ich żołnierzy wroga.

Przeprawa przez dżunglę

Idź ścieżką przed siebie, gdy dojdziesz do strumienia, to skręć w prawo idąc jego nurtem aż dojdziesz do niewielkiej jaskini. W jej wnętrzu podniesiesz Zabytkowa pieczęć do wosku.

Wyjdź z jaskini i skręć w prawo, przed sobą w oddali mając wodospad. Idź w jego kierunku, wdrap się po kilku stopniach, następnie zeskocz w dziurę poniżej. Idąc między korzeniami wąską dróżką dojdziesz do Château.

Tędy przedostaniesz się do zamku

Skręć w lewo i idź przed siebie ścieżką skręcającą w prawo. Przed tobą pojawi się figurka mężczyzny grającego na flecie. Po jego lewej stronie - ciut powyżej znajduje się drzewo w pobliżu, którego leży Pozłacana bransoleta z kameą.

Na prawo od wspomnianego posągu znajdują się zniszczone kolumny. Wejdź po nich i przeskocz na gzyms przy skale. Przemieszczaj się po nim w głąb lokacji, a po chwili wejdziesz do jaskini. W środku od razu się zatrzymaj, bo u twoich stóp pojawi się przepaść. Wskocz na ścianę naprzeciwko ciebie - zobaczysz na niej jaśniejące skały, których się chwycisz.

Wejdź po nich, odwróć się w lewo i zeskocz na ziemię. Następnie przejdź po drzewie zawieszonym nad przepaścią. Podejdź do starego auta przed sobą a potem skręć w lewo i zeskocz na dół obok dziwnej, metalowej rzeźby.

Idź przed siebie, a przedostając się przez zniszczone ogrodzenie, dojdziesz pod zamek. Z lewej strony znajdują się drzwi, podbiegnij do nich. Sully powie ci, że nie da rady tędy przejść, więc wskocz czerwone cegły wystające z muru na prawo od drzwi. Po nich przedostań się w górę na balkon nad twoją głową.

Z niego przeskocz w prawo na budynek naprzeciwko, łapiąc się rynny. Wejdź na jej szczyt i przeskocz na poziomą rynnę, na prawo od ciebie. Na jej końcu opuść się na cegły pod tobą. Trzymając się nich przedostaniesz się za róg budynku.

Wewnątrz zamku

Po prawo przed sobą zobaczysz wielką dziurę w ścianie wieży, złap się gzymsu tuż pod nią. Jednak nie wchodź od razu do niej, tylko trzymając się gzymsu, okrąż wieżę. Następnie wespnij się po kamieniach i wejdź przez okno. W nowym pomieszczeniu znajdziesz Bransoletka z brylantami i perłami.

Zeskocz poziom niżej i biegnij w prawo, a potem na wprost. Zobaczysz zawaloną podłogę - zejdź po niej w dół. Momentalnie uruchomi się filmik, podczas którego spadniesz na parter. Gdy już się otrzepiesz, spójrz na okna przed sobą. Za jednym z nich stoi Sully - strzel w kłódkę, która uniemożliwia otwarcie okiennicy.

Towarzysz spróbuje otworzyć zabarykadowane drzwi, ale nic z tego nie wyjdzie - belka ani drgnie. Po chwili wróci na środek sali i poprosi cię o podniesienie przewróconej szafy (∆). Wejdź po niej, potem kieruj się na schody. Z nich na prawo; skocz na żyrandole, którymi przedostaniesz się na drugi koniec sali.

Skacz łapiąc się żyrandoli

Na balkonie użyj dźwigni (∆), którą podniesiesz jeden z leżących na podłodze żyrandoli. Ponownie skocz na ten, na którym przed chwilą byłeś, a potem na nowo podniesiony z ziemi żyrandol. Z niego przeskocz na balkon nad drzwiami i dojdź do belki przesuwając ją (∆).

Zeskocz poziom niżej, przejdź przez drzwi, skręć w prawo, a następnie w lewo schodami w dół. Przejdź przez zniszczoną kuchnię, skieruj się w lewo i wdrap się na parter. Zeskocz w lewo, za tobą zbiegnie Sully. Dojdziesz do wielkich schodów; wejdź po nich i obejrzyj animację.

Teraz skręć w lewo i wbiegnij pod schody w kierunku ściany - podniesiesz tam Złota moneta - Ludwik XVI. Odwróć się i przeskocz przez otwarte okno na wprost potem do pomieszczenia po lewej. W lewym rogu znajdziesz zabarykadowane przejście, wciśnij (∆).

Posągi rycerzy

Teraz skręć w prawo a trafisz do nowej komnaty, w której rogach rozstawione są figury rycerzy. Przejdź do mniejszego pomieszczenia na końcu, spójrz na lewo i poszukaj obrazu mężczyzny zawieszonego nad oknem. Dostrzeżesz wtedy błyskotkę, zestrzel ją a podniesiesz Szmaragdowa brosza z kameą.

Wróć do poprzedniej komnaty. Otwórz dziennik (touchpad). Przyjrzyj się rysunkom, które informują cię, w jaki sposób masz ustawić figurki. Każda z nich ma ruchomy podest (wciskaj ∆).

Rycerz z buławą ma być skierowany twarzą do rycerza z tarczą. Ten natomiast ma być skierowany w prawo, patrząc na rycerza z siekierą. Mężczyzna z siekierą ma patrzeć na rycerza z tarczą, którego przed chwilą przekręcałeś. Ostatni z rycerzy, ten z mieczem, ma być skierowany wprost na rycerza z siekierą.

Prawidłowe ustawienie rycerzy

Przejdź przez tajne przejście w kominku. Zaraz spadniesz do podziemnych jaskiń. Gdy się otrząśniesz, skieruj się skrajnie na prawo, ponieważ za jedną ze skał znajdziesz Sprzączka do pasa w stylu Art. Nouveau.

W jaskini

Idź w prawo jedyną możliwą drogą wśród skał, przeciskając się przez wąskie przejście. Wejdź do wody przed sobą, a gdy Nate zacznie płynąc wciśnij (○). Przez moment będziesz nurkował, by po chwili wypłynąć po drugiej stronie skały. Wyjdź z wody korytarzem przed sobą.

Gdy miniesz wodospad na prawo, skręć w lewo. Przed tobą u góry zobaczysz snop światła, wpada on do wielkiej przepaści. Przeskocz na jej drugą stronę i idź w prawo - wdrapiesz się po kamieniach na ścianę, która poprowadzi cię do wyjścia. Tego samego, z którego pada snop światła.

Kieruj się na prawo i do góry

W pewnym momencie przeskocz na drugą ścianę we wnętrzu studni prowadzącego na powierzchnię. Tylko uważaj, ścianki zaczną się zapadać, więc wychodź z niej, czym prędzej. Następnie obejrzyj krótką animację.

Na powierzchni

Gdy będziesz wewnątrz studni zobaczysz, że przed tobą stoi bandzior. Wciśnij (□) a zrzucisz go do jaskini. Teraz ostrożnie wyjdź i schroń się za samochodem po lewej. Kolejnych czterech wrogów również możesz unieszkodliwić zachodząc ich za plecami. Później stań do walki zastrzeliwując z podniesionej broni, pozostałych napastników. Ale bądź czujny, bo zaatakuje cię niemała armia.

Zabij go dyskretnie

Po bitwie wejdź na dziedziniec i skieruj się do lewej części ogromnego budynku. Na ścianach zobaczysz wysunięte cegły, wejdź po nich i przez okno dostaniesz się do środka. Tam czeka cię jeden napastnik, zabij go i idź drzwiami na prawo. Podnieś granaty przed sobą i rzuć nimi w dół (L2 + L1). Zeskocz.

Idź w lewy róg dziedzińca, podniesiesz tam Pierścień z rubinami i brylantami. Dozbrój się amunicją ze skrzyń stojących na środku placu, a potem rusz drogą po lewej. Schowaj się za skrzynką i zabij żołnierzy po prawo, rzucając granat. Potem przeciśnij się dziurą w murze (∆) i wejdź do góry po schodach.

Wielka bitwa

Przed tobą najdłuższa potyczka tego rozdziału. Chowając się za murkiem, obrzucaj granatami napastników na placu poniżej. Dzięki temu Sully przemieści się bliżej ciebie. Następnie odpieraj ataki z prawej strony, nieco w głębi, gdzie pojawią się oponenci.

Ponownie rzucaj granatami, ale także strzelaj. Potyczka, choć długa, to nie będzie przesadni wymagająca. Jedynie uważaj, by nie dać się zajść przeciwnikowi od tyłu, ponieważ wykorzystują schody z prawej strony. Dokładnie te, którymi dostałeś się na mur.

Wejdź do dziury

Po strzelaninie pozbieraj amunicję, a potem wejdź schodami na prawo, dostając się na balkon, skąd przed chwilą zbiegali bandyci. Podejdź do wielkich metalowych drzwi i otwórz je wraz z Sullym (∆).

Po otwarciu drzwi, skręć ostro w prawo i wespnij się na ścianę - zobaczysz wystające cegły; wejdź po nich na piętro. Następnie na lewo po stropowej belce na jej drugą stronę, gdzie podniesiesz Srebrny imbryczek w stylu rokoko.

Zeskocz poziom niżej, a potem wskocz do dziury w podłodze. Obejrzyj animację. Po niej skieruj się na lewo od trupa, przejdź przez otwarty właz. Przed tobą kolejna łamigłówka, której rozwiązanie ilustruje poniższy obrazek. Przejdź tajemnym przejście z prawej strony, przebiegnij pierwsze dwa pomieszczenia i skręć w lewo.

Możesz także powiększyć obrazek lub otworzyć go w nowej karcie.

Po przejściu przez drzwi spójrz od razu w górę na dach laboratorium alchemika. Zobaczysz błyskotkę, zestrzel ją i podnieś Wisiorek z miniaturą. Teraz podejdź do stołu po lewej, stając tuż obok Sully'ego i wciśnij (∆). Po odczytaniu dziwnych napisów, wciśnij (touchpad) a następnie (∆) by przesunąć stół.

Zejdź po drabinie na dół. Poczekaj aż kolega zapali ci pochodnie, a potem idź przed siebie. Skręć skrajnie w lewo aż znajdziesz solidne drzwi. Przejdź przez nie i dojdź do urządzenia z dźwignią na wprost (∆).

Rozwiązanie łamigłówki na ścianie

Lewą gałką operujesz tablicami, prawą przełączasz się między jedną z czterech tablic. Twoim zadaniem jest przemieszczenie każdej z nich w odpowiednie miejsce na szachownicy. Wtedy pod nią uruchomi się przejście. Przejdź przez nie i obejrzyj film, a po nim ponownie przejdź przez drzwi, którymi dostałeś się do komnaty. Obejrzyj następną animację.

Następnie: Uncharted 3: Oszustwo Drake'a - Rozdział 7: Nie wychodź ze światła

Powrót do spisu treści: Uncharted 3: Oszustwo Drake'a - Poradnik, Solucja - opis przejścia i skarby