Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Ubisoft: „Większe gry nie są koniecznie lepsze”

Mowa o technologii Scalar.

Przedstawiciel Ubisoftu zapewnia, że gry nie są koniecznie lepsze tylko dlatego, że są większe. Wydaje się, że słowa leżą nieco w sprzeczności z podejściem francuskiego wydawcy, stawiającego na coraz większe otwarte światy.

Co więcej, wypowiedź padła w związku z promocją technologii Scalar, która ma pomóc w tworzeniu jeszcze większych produkcji. Jak zapewnia jednak Patrick Bach w rozmowie z serwisem Games Industry, wszystko zależy od projektu.

- Czy potrzebujemy, by gry były większe? Nie. Czy niektóre tytuły zyskają na byciu większymi? Absolutnie. Wszystko zależy od gry, od jej celów i założeń twórców – mówił przedstawiciel Ubisoftu.

- Żaden element gry nie powinien być dyktowany formułą „więcej znaczy lepiej”. Mówimy o technologii, a ta nie narzuca, jakie gry tworzyć. Część z nich z pewnością skorzysta jednak na większej skali, większej liczbie detali – dodał Bach.

Ubisoft Scalar to technologia bazująca na serwerach rozproszonych „w chmurze”, przeznaczona dla deweloperów i służąca do budowania gier „szybciej, efektywniej i na niewyobrażalną wcześniej skalę”. Nie jest obecnie jasne, co to wszystko znaczy w praktyce.

Nie mówimy o silniku, czy w ogóle o czymś, czym francuska korporacja chce zainteresować innych twórców. Nad projektami na bazie nowego rozwiązania pracują już podobno zespoły z Malmö, Helsinek, Bukaresztu i Kijowa.

- Nie chcemy nic sprzedać, mówimy tylko o tym, co chcemy zrobić. Ubisoft nie chce, by gracze czy inne firmy kupowały tę technologię, ale pokazujemy po prostu wizję przyszłości – wyjaśnił Bach.

Read this next