Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Ubisoft: w Polsce nie ma jeszcze miliona konsol obecnej generacji

Raport o polskim rynku gier.

Opublikowana dzisiaj, tegoroczna edycja raportu pod tytułem „Kondycja polskiej branży gier” oferuje kilka interesujących spostrzeżeń na temat przyzwyczajeń i trendów wśród rodzimych graczy.

Dokument rozpoczyna się od wymienienia najważniejszych firm wydawniczych i deweloperskich w naszym kraju, by przejść do profilu standardowego miłośnika gier wideo, który podobno coraz częściej sięga po konsole.

Nie ma mocnych na Steam

- Gracze zmienili platformę, na której grają. Myślę, że dojrzewają i nie chce im się bawić w to całe usprawnianie komputerów i tak dalej - komentuje Marek Chyrzyński, prezes Cenegi. - Człowiekowi, który ma lat 35-40, nie chce się już pewnie siedzieć przy komputerze i zastanawiać, czy gra pójdzie, czy powinien zmienić kartę graficzną.

Liczni rozmówcy, którzy wypowiadają się dla publikacji, opisują ogromną przewagę, jaką w Polsce wypracowało Sony.

- PlayStation zdecydowanie wygrało i to jest już przesądzone - zapewnia Tomasz Gawlikowski, dyrektor marketingu i PR na rynku polskim w Techlandzie.

- Cyfry nie kłamią. Wyniki sprzedaży zależą od konkretnej gry, ale kształtują się na poziomie od 3:1 do 7:1 - dodaje Adam Zdrzałek z Ubisoftu. - Ta generacja konsol została już ukształtowana.

Ten ostatni wskazuje jednak na spore perspektywy rozwoju i potencjał, jaki nadal drzemie w naszym kraju.

- Zważywszy na wielkość naszego kraju i w porównaniu z nawet mniejszymi krajami Europy Zachodniej, takimi jak Belgia czy Holandia, my w Polsce powinniśmy mieć grubo powyżej dwóch milionów konsol [obecnej generacji] - mówi Zdrzałek. - My natomiast nie osiągnęliśmy nawet jeszcze jednego miliona.

Zobacz na YouTube

Najpopularniejszą platformą w Polsce stały się tablety i smartfony, na których gra 54 procent badanych. Na drugim miejscu PC z 45 proc., następnie gry przeglądarkowe z 41 proc., media społecznościowe z 34 proc. oraz konsole z 19 proc.

Co interesujące, raport wskazuje na całkowite równouprawnienie: standardowy polski gracz jest w połowie kobietą, a w połowie mężczyzną, ma 15 - 24 lata, mieszka na wsi, ma wykształcenie średnie, stałe zatrudnienie i „przeciętną” sytuację finansową.

Dużo więcej informacji znaleźć można w pełnym raporcie, dostępnym do pobrania za darmo - o ile zareklamujemy materiał na Twitterze.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze