Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Ubisoft: „nie ograniczamy swoich gier”

Wydawca odpowiada na kontrowersje z oprawą Assassin's Creed Unity.

„Postawmy sprawę jasno: Ubisoft nie ogranicza swoich gier. Nie narzucilibyśmy limitu na rozdzielczość i nigdy nie zrobilibyśmy nic, by celowo umniejszać nasze prace” - zapewnia francuska firma w najnowszym komunikacie.

Oświadczenie związane jest z ostatnimi kontrowersjami wokół Assassin's Creed Unity. Studio najpierw poinformowało, że gra zadziała w rozdzielczości 900p przy 30 klatkach na sekundę. Później wypowiedź sprostowano, mówiąc, że została „źle zrozumiana”, ale w innym serwisie producenci zapewniali, że mniejsza liczba klatek zapewnia bardziej „filmowe” wrażenia, a rynek gier wideo odchodzi od standardu 60 FPS.

Zabójstwo za wąsy

Gracze odpowiedzieli krytyką wydawcy. Twórcom zarzucano między innymi, że celowo obniżają jakość jednej z wersji konsolowych, by osiągnąć identyczną oprawę na obu platformach nowej generacji.

Starszy producent Vincent Pontbriand - jeden z „bohaterów” ostatnich wydarzeń - zapewnia teraz, że nic takiego nie miało miejsca - Ubisoft nie obniżył rozdzielczości na PS4.

„Absolutnie nie” - czytamy na blogu. „Spędziliśmy ostatnie cztery lata tworząc najlepszą możliwą grę. Dlaczego mielibyśmy ją ograniczać? Wybrałem złe słowa mówiąc o rozdzielczości, za co przepraszam.”

„Pamiętajcie, że poprzednie odsłony Assassin's Creed wspierały około 100 - 150 bohaterów niezależnych na ekranie, a w Unity są ich tysiące i z każdym można wchodzić w interakcje.”

Deweloperzy zapewniają, że po raz pierwszy w historii cyklu odwzorowano najważniejsze budynki w skali 1:1. „Wszystko jest większe i bliższe rzeczywistości” - mówi Pontbriand.

„Rozdzielczość gry jest ustalana w ostatnich etapach prac deweloperskich” - czytamy dalej. „To warte uwagi, ponieważ zespół poświęcił ostatnie miesiące na optymalizowanie Unity, by osiągnąć 900p i 30 klatek na sekundę.”

„Zdajemy sobie sprawę, że osiągaliśmy 1080p w niektórych poprzednich tytułach, w tym AC4. Ale podjęliśmy właściwą decyzję o dostarczeniu jak najlepszych wrażeń z rozgrywki, a rozdzielczość to tylko jeden czynnik” - napisano na blogu, cytując Pontbrianda. „Te dodatkowe piksele mogły pojawić się tylko kosztem rozgrywki.”

Assassin's Creed Unity ukaże się 13 listopada, także na PC.

O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze