Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Ubisoft łączy siły z Riot Games w walce z toksycznością w grach sieciowych

Wspólne badania i tworzenie rozwiązań.

Ubisoft podjął współpracę z Riot Games w celu opracowania międzybranżowej bazy danych i narzędzi moderujących komunikację w grach.

Jak informuje serwis VGC, obie strony uważają, że dla zbudowania bezpiecznej i przyjaznego doświadczenia w grach sieciowych konieczne jest podjęcie przez deweloperów wspólnych działań oraz dzielenie się zebraną wiedzą.

Utworzona inicjatywa nosi nazwę „Zero Harm in Comms” (ang. „Bez wyzwisk w komunikacji”) i „ma na celu utworzenie międzybranżowej bazy danych i ekosystemu etykiet, które będą zbierać dane w grach, co pozwoli na wyszkolenie sztucznej inteligencji wykrywającej i łagodzącej szkodliwe zachowania w grach”. Obaj wydawcy planują w przyszłym roku podzielić się wnioskami z początkowej fazy badań.

Nieodpowiednie zachowania graczy to problem, który traktujemy bardzo poważnie. Niestety, jest trudny do rozwiązania. Dzięki partnerstwu technologicznemu z Riot Games badamy, jak lepiej zapobiegać toksyczności w grach” - tłumaczy Yves Jacquier, dyrektor działu badań i rozwoju Ubisoftu.

Niepożądane zachowania nie są problemem charakterystycznym dla gier - każda firma, która posiada platformę społecznościową zmaga się z tą kwestią. Dlatego jesteśmy zaangażowani we współpracę z naszymi partnerami branżowymi, takimi jak Ubisoft, którzy wierzą w tworzenie bezpiecznych społeczności i wspieranie pozytywnych doświadczeń w sieci” - dodaje Weskey Kerr, szef działu badań Riot Games.

Oczywiście, inni wydawcy w branży również na własną rękę podejmują walkę z toksycznymi graczami. Niedawno informowaliśmy o zawieszeniu przez Microsoft prawie pięciu milionów kont Xbox, z czego sporo przypadków dotyczyło właśnie hejtu lub innych form obrażania innych graczy.

Read this next