Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórcy Minecrafta planują wprowadzenie dodatkowego systemu subskrypcji

Dla rodziców kontrolujących swoje dzieci.

Szef studia Mojang, Carl Manneh poinformował, że firma ma w planach wprowadzenie dodatkowego modelu subskrypcji. W ramach Minecraft Realm gracze płacący miesięczny abonament otrzymają kontrolę nad własnym światem gry.

Z innych wieści: 30 kwietnia premiera pudełkowej wersji Minecraft na X360. Tylko w USA.

Jak twierdzi dziennikarz szwedzkiego serwisu it24, twórcy Minecrafta chcą w ten sposób odpowiedzieć na prośby rodziców, pytających o łatwy sposób na kontrolę zawartości, z którą mają styczność dzieci podczas gry w Internecie.

- Minecraft Realm będzie prostszą usługą, skierowaną do rodzin z dziećmi. W przyszłości planujemy wprowadzenie dodatkowych profili, z certyfikowanymi modyfikacjami, które nie narażą najmłodszych na niechciane treści - tłumaczy Manneh.

Cena abonamentu nie została jeszcze ustalona, ale w planach jest kwota od 10 do 15 dolarów. Rodzice nie posiadający kart kredytowych będą mogli skorzystać z kuponów pre-paid. Subskrybenci otrzymają wygenerowany świat, z pełną kontrolą nad dołączającymi do niego użytkownikami. Konto Realm będzie wymagane jedynie do założenia mapy - reszta graczy dołączy do zabawy przy użyciu podstawowej kopii gry.

Carl Manneh zdaje sobie sprawę, że wprowadzenie dodatkowego abonamentu otwiera firmę na nowe możliwości zarobku.

- Na pewno jest w tym pomyśle potencjał - mamy 10 milionów użytkowników na PC, a w przyszłości dołączą także gracze z urządzeniami mobilnymi. Patrząc w przyszłość, wydaje mi się, że Realms będzie największym źródłem dochodów, większym nawet niż sprzedaż samej gry - tłumaczy.

- Wiemy jedynie, że zapotrzebowanie na taką usługę jest duże. Nigdy nie próbowaliśmy sprzedać nic poza samą grą i gadżetami. Ciekawe, czy społeczność będzie gotowa na taki krok - dodaje Manneh.

Dzięki, Games Industry.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze