Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórcy Cyberpunk 2077: nie martwcie się wyciętą zawartością

"To normalny proces".
  • CD Projekt Red tłumaczy, że zmniejszanie skali gry to normalny proces
  • Cyberpunk 2077 wciąż jest rzekomo dużą i długą produkcją
  • W razie niepewności, twórcy zachęcają do poczekania na recenzje

W trakcie prac nad Cyberpunk 2077, CD Projekt Red zrezygnował z różnych pomysłów, co w niektórych przypadkach wiązało się z „wycięciem” części zawartości. Tego typu praktyki nie zawsze są pozytywnie odbierane przez graczy, ale studio broni podjętych decyzji. Zapewnia też, że musimy się martwić o rozmiar produkcji.

„Wycinanie zawartości i zmniejszanie skali gry to normalny proces” - zaznacza na Discordowym serwerze CDPR Miles Tost, starszy projektant poziomów (fragmenty wypowiedzi przytoczone przez COGconnected). „Możecie go swobodnie zaobserwować w przypadku naszej gry, ponieważ, słuchając społeczności, pokazaliśmy demo gry w 2018 roku. Pomyślcie o tym, to było dwa lata przed premierą”.

„Oczywiście, że przygotowujemy nowe wersje, zmieniamy pewne rzeczy i mamy pomysły, które świetnie brzmią na papierze, ale nie spisują się w grze, biorąc pod uwagę jej inne funkcje. W przypadku Wiedźmina 3 również usunęliśmy mnóstwo treści, ale finalnie uczyniło to grę lepszą”.

„Pokornie proszę was o zaufanie” - pisze Tost, zaznaczając, że wiele znanych i lubianych gier również musiało przejść przez proces „wycinania”. Deweloper z CD Projekt Red zapewnia, że mimo ograniczenia skali, Cyberpunk 2077 będzie długą przygodą:

„Jeśli martwicie się o ilość zawartości w naszej grze, nie musicie. Jesteśmy naprawdę kiepscy w ocenianiu, ile czasu zajmuje ukończenie naszych gier (pamiętam, jak szacowaliśmy, że »wymaksowanie« Wiedźmina 3 to ok. 100 godzin), więc już tego nie robimy. Ale mogę tylko wciąż powtarzać: nawet nie wiecie, ilu rzeczy jeszcze nie widzieliście”.

Cyberpunk 2077 jest rzekomo nieco krótszy niż Dziki Gon

Miles Tost zachęca również do wstrzymania się z zakupem w przypadku wątpliwości:

„Jeśli nie jesteście pewni, poczekajcie na recenzje. Przeczytajcie teksty osób, którym ufacie i zobaczcie, co sądzą. Nie ma możliwości, aby gra spodobała się każdemu, nie zmienimy tego. Nikt nie zmusza was do kupienia gry na premierę i nikt w CDPR nie chce, abyście zawiedli się produkcją, która nie będzie wam pasować”.

Cyberpunk 2077 zadebiutuje już 19 listopada.

O autorze

Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Komentarze