Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórcy Company of Heroes: rozwiązaliśmy problem strategii na konsolach

Metoda pozostaje jednak tajemnicą.

Deweloperzy odpowiedzialni za strategie czasu rzeczywistego, takie jak Dawn of War czy Company of Heroes, mają pomysł na to, jak przenieść gatunek na konsole, ale na razie nie chcą zdradzać szczegółów.

Dotychczas produkcje RTS nie cieszyły się dużą popularnością poza PC, a wśród wyjątków można wymienić chyba Halo Wars od studia Ensemble. Większość graczy zgodzi się zapewne, że strategie działają jednak lepiej z myszą i klawiaturą.

- Zawsze rozmawia się o strategiach na konsolach - przyznaje Quinn Duffy, dyrektor Relic Entertainment w rozmowie z Eurogamerem. - Zastanawialiśmy się: „o mój Boże, jak to zrobić?” Myślę, że mamy przekonywujące rozwiązanie, o którym nie będę teraz mówił.

- Przez lata odkładaliśmy pewne rzeczy, ponieważ chcieliśmy zobaczyć jak rozwinie się technologia, rynek, urządzenia dotykowe i sterowanie. Miejmy nadzieję, że uda nam się zaadaptować do niektórych z tych elementów.

Pomimo tajemniczych planów, Duffy przyznaje, że połączenie myszy i klawiatury pozostanie najpewniej idealnym tandemem dla strategii czasu rzeczywistego. Co więcej, gracze na PC i konsolach zapewne nie staną w szranki na jednym serwerze sieciowym, ponieważ byłaby to nierówna walka.

Inne elementy, jak zarządzanie jednostkami czy swobodna kontrola kamery, są możliwe do zrealizowania na sprzęcie Sony czy Microsoftu, „ale nie w taki sam sposób”.

- Musiałyby pojawić się zmiany, ale myślę, że jest to możliwe - mówi Duffy. - Trzeba nieco przesunąć granice.

Menedżer nie chce podawać konkretów. Takie podejście wydaje się być zrozumiałe - Relic nie zamierza podpowiadać konkurencji. Nie powinniśmy też spodziewać się w najbliższym czasie konsolowych konwersji Company of Heroes czy Dawn of War.

- Nie twierdzę, że kiedykolwiek wydamy te tytuły na konsolach, ale znaleźliśmy sposób, który to umożliwia - wyjaśnia.

- Na pewno chcielibyśmy pozyskać doświadczenie w pracy na konsolach - przyznaje Duffy. - Gwarantują wspaniałą grafikę i dźwięk. Wszystko, co podoba mi się w Company of Heroes w sferze oprawy dałoby się bez problemy przenieść. Ale taktyczne zarządzanie drużyną byłoby trudniej przełożyć na kontroler.

Zobacz na YouTube

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze