Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórca współczesnego XCOM zakłada nowe studio i nie chce już tur

Będzie za to symulacja.

Jake Solomon nie zagrzał długo miejsce na bezrobociu. Reżyser Marvel’s Midnight Suns oraz współczesnej serii XCOM dopiero co opuścił Firaxis, a już planuje założenia własnego studia.

Zasłużony deweloper dość niespodziewanie opuścił wspominany oddział firmy 2K w połowie ubiegłego miesiąca, po 23 latach pracy. Szczegółów nie podano, lecz część obserwatorów sugerowała, że przyczyną była nie najlepsza sprzedaż Midnight Suns z postaciami Marvela.

Teraz Solomon pojawił się w podcaście My Perfect Console, gdzie mówił o swojej karierze i jej przyszłości. Jak przyznał, prawdopodobnie nie wróci do tworzenia gier turowych, ponieważ „nie ma już nic do zaoferowania tej sferze” - wyjaśnił.

- Po wydaniu Midnight Suns zadałem sobie pytanie: „OK, zrobię kolejną turową grę strategiczną, czy jestem tym podekscytowany?”. Stwierdziłem, że odpowiedź jest przecząca. Nie dlatego, że gatunek nie jest niesamowity - to w nim spędziłem życie - ale czułem, że nie mam nic więcej do powiedzenia w tej dziedzinie - powiedział.

- Zacząłem więc myśleć, co innego mógłbym przygotować, gdybym nie robił kolejnej strategicznej gry turowej w Firaxis? I wtedy pojawiło się to podekscytowanie... Są inne rzeczy, które ekscytują mnie jako projektanta, a pomysł rozpoczęcia czegoś nowego był dla mnie naprawdę atrakcyjny.

- Zdałem sobie sprawę, że wraz ze zmianami w firmie pojawiła się okazja, by pomyśleć o zmianach. Czuję, że mogę zrobić zupełnie nową rzecz i być całkowicie za nią odpowiedzialny, co było dla mnie po prostu zbyt ekscytujące, by odmówić - dodał Solomon. Kako przykład podał legendarnego Sida Meiera, założyciela Firaxis - ale także innych firm, jak MicroProse.

Deweloper dodaje, że nie ogłosił jeszcze rozpoczęcia działalności nowego podmiotu, ponieważ obecnie zajmuje się rejestracją nazwy oraz pozyskaniem finansowania. Podmiot będzie miał siedzibę w Baltimore w USA, a pierwszy projekt będzie „czymś bardziej w rodzaju symulacji życia” - dodał.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze