Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórca Wiedźmina 3 przed premierą: „jesteśmy podenerwowani”

Garść szczegółów na temat grafiki.

Do premiery Wiedźmina 3 zostało już tylko osiem dni, a emocje związane z debiutem ambitnego projektu studia CD Projekt udzielają się także jego twórcom.

Geralt i Pustynia Błędowska

- Jesteśmy podenerwowani. Weźmy podekscytowanie fanów cierpliwie oczekujących na premierę, pomnóżmy to przez sto, a dostaniemy nasze emocje! - przyznał Jose Teixeira w rozmowie z serwisem DualShockers.

- Taka niepewność nie może być dobra na serce. Bez względu na to, ile razy to mówimy, zawsze brzmi to jak hasło marketingowe, ale to tytuł stworzony przez graczy, którzy chcieli po prostu przygotować świetną pozycję RPG.

- Z ulgą przyjęliśmy pozytywne reakcje dziennikarzy, którzy mieli już szansę sprawdzić grę i możemy mieć tylko nadzieję, że ten trend się utrzyma!

Jose Teixeira to specjalista od efektów specjalnych w CD Projekt Red, odpowiedzialny między innymi za zmienne warunki pogodowe Wiedźmina 3.

- Sporo nad tym pracowałem (ale nie tyle, ile bym chciał - miałem też inne rzeczy do zrobienia!) - przyznał deweloper. - Moje założenia były proste: nie używać statycznych tekstur i wprowadzić nieco różnorodności oraz ruchu do nieba.

- Stworzyliśmy system generujący efekty pogodowe na bazie prawdopodobieństwa, to całkiem fajne! Różne miejsca w świecie mają inne schematy, jak śnieg w zimniejszych strefach i tak dalej.

Dużo uwagi poświęcono także efektom związanym z wodą.

- To jeden z obszarów, którym zajmujemy się bez końca! Dostosowanie piany, schematy fal, reakcje na wiatr, sporo tego! - tłumaczy Teixeira. - Mamy nawet symulowane fale przy przemieszczaniu sie graczy czy wywoływane ruchami łodzi... No i cieniowanie oceanu, szalenie skomplikowane.

- Prace nad grą były dla nas wielką lekcją. Gigantyczny tytuł, wyprodukowany przez stosunkowo mały zespół (jak na tak skomplikowany projekt), bez automatycznych systemów, z ręcznie tworzonymi i rozmieszczanymi elementami...

- Przez trzy lata usprawnialiśmy i modyfikowaliśmy silnik tyle razy, że straciliśmy rachubę... A już teraz mamy ogromną listę rzeczy, które można ulepszyć jeszcze bardziej... - kończy Teixeira.

Wiedźmin 3: Dziki Gon zmierza na PC, PlayStation 4 i Xbox One.

Zobacz na YouTube

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Wiedźmin 3: Dziki Gon

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze