Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórca moda uważa, że Bethesda „pożyczyła” pomysł na zadanie

Studio zaprzecza.

Twórca rozbudowanego moda Autumn Leaves do Fallout: New Vegas uważa, że firma Bethesda „pożyczyła” z modyfikacji jeden z pomysłów na zadanie, odtwarzając je w dodatku Far Harbor do Fallout 4.

Jest podobnie?

Mowa o misji rozgrywającej się w opuszczonym Schronie, gdzie gracz rozwiązuje tajemnicę morderstwa. Całość ma do złudzenia przypominać scenariusz Brain Dead z najnowszej odsłony serii.

Lista podobieństw jest spora: rozmowa z robotem przez interkom przed wejściem do bunkra, badanie sceny zbrodni i przesłuchania robotów-podejrzanych, postać ofiary - fundatora zwiedzanej placówki, a nawet modulatory dźwięku, wyróżniające głosy robotów.

Podobne ma być nawet centralne pomieszczenie Schronu, wirtualne interfejsy (Neural Interface Matrix kontra Neuro Comp Matrix w Autumn Leaves), ekspert do spraw robotyki, a nawet dowody wprowadzające naszą postać w błąd.

„Cenimy naszą społeczność twórców modów i nigdy byśmy ich w ten sposób nie znieważyli. Sprawdziłem, i wszystkie podobieństwa to czysty przypadek” - komentuje Pete Hines, wiceprezes Bethesdy do spraw marketingu.

Choć główne tematy (zrujnowany Schron, roboty) trudno uznać za szczególnie unikatowe, to przyznać trzeba, że lista podobieństw jest dość niepokojąca.

Twórca moda - Guillaume Veer - wskazuje różnice, ale nie wydaje się być zbytnio poruszony.

„Serio, to całkiem w porządku” - przyznaje w wypowiedzi dla serwisu GameSpot. „W końcu w samym Autumn Leaves mnóstwo jest inspiracji. Ich wpływ to naturalna część tworzenia scenariusza.”

„Wymienienie w napisach końcowych - na przykład - byłoby miłym i tanim sposobem na uznanie” - dodaje. „Wielu z nas tworzy mody często przez lata, starając się o pracę w branży gier. Takie coś byłoby bardzo pomocne.”

Zobacz na YouTube

Read this next