Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórca Diablo postawiłby na inny kierunek dla serii

Ale nadal chwali Blizzard.

David Brevik - były szef Blizzard North i główny programista pierwszego Diablo - wybrałyby inny kierunek dla tej serii, gdyby miał coś do powiedzenia na ten temat.

Twórca odszedł ze słynnego studia już w 2003 roku, trzy lata po premierze Diablo 2. Później zajmował się przeróżnymi innymi projektami, by wymienić mniej udane Hellgate: London. W roli konsultanta wspomagał prace nad Path of Exile oraz - ostatnio - Torchlight: Infinite.

Początki kariery Brevik poruszył w rozmowie z serwisem PCGamesN, zapytany choćby o kontrowersje związane z Diablo Immortal.

- Cóż, nie jest to kierunek, która ja bym obrał, ale nie miałem nic do powiedzenia - przyznał. - Opuściłem Blizzard i marka należy do nich, więc mogą zrobić, co zechcą. Uważam, że poradzili sobie z Diablo całkiem dobrze i czekam na nowe odsłony.

Gracze często porównują nowe części do tych legendarnych - zwłaszcza Diablo 2. Brevik ze skromnością dodaje, że jego gry nie są koniecznie lepsze, a oczekiwania warto dostosować do obecnych warunków.

- Nie jest łatwo, gdy ludzie porównują dzisiejsze Diablo to Diablo 2 - wyjaśnił. - Po pierwsze, fani patrzą na Diablo 2 przez różowe okulary i ciężko jest sprostać porównaniom do czegoś, co pamiętają tak ciepło.

- Po drugie, gry zmieniały się w ogromnym stopniu przez 20 lat. Liczba premier, dojrzałość rynku, znajomość systemów rozgrywki: wszystko to sprawia, że dzisiaj trudniej jest stworzyć coś przełomowego - dodał.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Diablo IV

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze