Twittera bardziej interesują zakupy Sony niż Microsoftu
Zaskakujące dane.
Twitter udostępnił dane, z których wynika, że większym zainteresowaniem użytkowników platformy cieszyło się przejęcie studia Bungie przez Sony niż zakup Activision Blizzard przez Microsoft.
Rishi Chadha, który we wspomnianym serwisie zajmuje się treściami związanymi z wirtualną rozrywką, przedstawił podsumowanie, z którego wynika, że w pierwszym kwartale bieżącego roku w portalu opublikowano 800 tysięcy wpisów dotyczących gier.
Najwięcej wiadomości powiązanych było z premierą Elden Ring. Na drugim miejscu uplasowały się komentarze o przejęciu Bungie przez Activision, na trzecim o zakupie Activision Blizzard przez Microsoft, a na czwartym o nowym sezonie Fortnite.
Here were the most talked about games across the globe.
— Rishi Chadha (@RdotChadha) April 5, 2022
Wordle coming in at #2 is a testament to the game’s grasp of the TL (shoutout to everyone keeping their daily streak alive!), & @ELDENRING making the list so quickly after launch speaks to the popularity of the game 🤯👏🏽 pic.twitter.com/RDtzzIPokI
Dokładnych liczb nie podano, ale pokazane dane mogą wydawać się zaskakujące. W teorii bowiem nabycie wydawcy Call of Duty przez koncern z Redmond jest wydarzeniem o większym znaczeniu niż zmiana właściciela twórców Destiny czy debiut kolejnej produkcji From Software.
Chadha ujawnił też ranking najpopularniejszych gier na Twitterze w wymienionym okresie. Najczęściej dyskutowano o darmowym Genshin Impact, internetowym fenomenie Wordle i japońskim Ensemble Stars. Wpisy o Elden Ring uplasowały się na siódmej lokacie.