Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Trwają prace nad grą na podstawie powieści Olgi Tokarczuk

Noblistka jest zaangażowana w powstawanie projektu.

Polskie studio Sundog ujawniło, że pracuje nad Ibru - grą inspirowaną „Anną In w grobowcach świata”, czyli jedną z powieści Olgi Tokarczuk.

O projekcie pisze Polski Gamedev. Odpowiedzialny za produkcję zespół założyli w ubiegłym roku Mateusz Błaszczyk i Ola Bieluk, którzy wcześniej zatrudnieni byli w niezależnym PolyAmorous. W ekipie jest też Zbyszko Fingas - syn rodzimej noblistki. W sumie firma składa się z ośmiu osób z doświadczeniem w CD Projekcie, Flying Wild Hog i Platige Image.

Powieść „Ann In w grobowcach świata” rozgrywa się w świecie łączącym mity i cyberpunkowy klimat. Książka opowiada o tytułowej bohaterce, która jest wcieleniem Inanny - sumeryjskiej płodności i wojny. Powstająca gra opowie nową historię we wspomnianym uniwersum.

Akcję osadzono w wielopoziomowym zigguracie

Gracze pokierują detektywem, który postara się odnaleźć Annę In w świecie umarłych - śmiałek spróbuje uzyskać wsparcie bogów, zazwyczaj będących biernymi obserwatorami wydarzeń. Olga Tokarczuk pomoże w przygotowaniu fabuły i będzie nadzorowała projekt.

Ibra przedstawi akcję z perspektywy pierwszej osoby, a twórcy nazywają grę „detektywistycznym RPG. Pozycja inspirowana jest między innymi przygodowym Return of the Obra Dinn i uznanym Disco Elysium. Produkcja powstaje na silniku Unreal Engine 5.

Spotkamy postacie, które zrosły się ze swoim zawodem - przykładem jest ochroniarz z kamerą zamiast głowy

Zajmiemy się eksploracją, wykonywaniem zadań, zbieraniem wskazówek i rozmowami z napotkanymi bohaterami. W planach także śledztwa, które rozwiążemy na szereg sposobów - pojawi się nawet możliwość zawalenia misji, co jednak nie wstrzyma zabawy.

Zabraknie walki w czasie rzeczywistym - autorzy uważają, że system starć łatwo zepsuć. Podkreślają też, że potyczki są niewskazane ze względów fabularnych, bowiem postać gracza spotka boskie istoty, które mają znaczną przewagę.

W planach różne klasy, w tym alchemik i astrolog

Do tego rozmaite umiejętności, w tym dość abstrakcyjne. Przykładowo twórcy wspominają, że przy odpowiednim poziomie zdolności magicznych gracz będzie mógł uzyskać od latarni informacje na temat przechodzącego w pobliżu podejrzanego.

Ibra jest na bardzo wczesnym etapie rozwoju, a wiele elementów gry jest na razie tylko w formie koncepcji. Twórcy nie wykluczają jednak powstania innych produkcji w uniwersum wykreowanym przez Tokarczuk, a także komiksów i filmów.

Read this next