Retrospektywa
-
Artykuł | Od baśni do Phantasmagorii
Roberta Williams odeszła na emeryturę 14 lat temu, ale studio Sierra wciąż pozostaje w pamięci graczy.
-
Artykuł | Jak Rise of the Triad nie stało się kontynuacją Wolfensteina 3D
Tom Hall: „Ta gra jest dla mnie jednocześnie sukcesem i porażką, radością i kamieniem u szyi.”
-
Artykuł | Niezapomniany Blade Runner
Oprócz znanych strategii, kultowy Westwood ma w swoim dorobku kilka interesujących projektów.
-
Artykuł | Mortal Kombat - tajemnica fatality
Jak powstała kultowa bijatyka.
-
Artykuł | Narodziny Prince of Persia
Jordan Mechner: „Tworzyłem grę na bieżąco.”
-
Artykuł | Fasolka po bretońsku, Peter Molyneux i gra Populous
Jak narodził się bóg?
-
Artykuł | Alone in the Dark: narodziny survival horroru
„Muszę przyznać, że w październiku 1992 roku nienawidziłem tej gry” - Frédérick Raynal.
-
Artykuł | Od złota do Fallouta
Jak powstało Interplay i kto wymyślił tytuł kultowego RPG w postnuklearnym świecie.
-
Artykuł | Jak narodziło się Broken Sword
„Nasi programiści pracowali w rękawiczkach” - Charles Cecil o początkach Revolution Software.
-
Artykuł | Dlaczego w Giants bystrzaki piją piwo
Początki Nicka Bruty'ego, jego praca w Shiny Entertainment i powstanie Giants: Obywatel Kabuto.
-
Artykuł | Carmageddon: Zabawa w rozjeżdżanie
Początki zapowiadały się niewinnie, a powstała jedna z bardziej kontrowersyjnych gier w historii.
-
Artykuł | Jak Michel Ancel stworzył Raymana
„Gdybym miał osadzić Raymana w roli bohatera filmu, to byłby to Indiana Jones.”
-
Artykuł | Chris Taylor i Total Annihilation
Dziś w Retrospektywie: Utalentowany chłopak z Kanady rozwija strategie czasu rzeczywistego.
-
Artykuł | FlatOut - Retrospektywa
Cóż za wyścig, proszę państwa!
-
Artykuł | MDK - Retrospektywa
Jedna z najciekawszych gier akcji lat 90.
-
Artykuł | Syndicate Wars - Retrospektywa
Dwie dekady później.
-
Artykuł | Raptor: Call of the Shadows - Retrospektywa
Myśliwiec z przyszłości.
-
Artykuł | Uplink: Trust is a Weakness - Retrospektywa
Czy chciałeś kiedyś zostać hakerem?
-
Artykuł | Pro Pinball: Timeshock! - Retrospektywa
Od prehistorii do przyszłości.
-
Artykuł | Earth 2140 - Retrospektywa
Strategia z przyszłością.
-
Artykuł | Worms 2 - Retrospektywa
Małe, piękne i jakże groźne - robaczki.
-
Artykuł | StarCraft - Retrospektywa
En Taro Adun!
-
Artykuł | Anachronox - Retrospektywa
Jedna z najciekawszych i najbardziej niedocenianych gier RPG w historii. Prosto od Toma Halla.
-
Artykuł | Outcast - Retrospektywa
Równoległe światy sprzed lat.
-
Artykuł | Cannon Fodder - Retrospektywa
„Wojna nigdy nie była tak zabawna.”