Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

The Outer Worlds - drużyna, towarzysze: walka i zarządzanie

Wszystko o kompanach, których możemy dołączyć do drużyny.

The Outer Worlds - drużyna, towarzysze: walka i zarządzanie Wszystko o kompanach, których możemy dołączyć do drużyny.

W The Outer Worlds podczas podróży mogą nam towarzyszyć kompani, przez co nie jesteśmy skazani na samotne błądzenie po rubieżach układu Arkadii. Choć dołączenie postaci do drużyny nie jest obowiązkowe, to przynosi wiele korzyści.

Towarzysze bowiem:

  • wesprą nas w walce - można wyposażyć ich w broń i pancerz, mają swoje umiejętności i atuty, dzięki czemu są nieocenioną pomocą podczas potyczek z przeciwnikami.
  • posiadają specjalne zdolności bojowe
  • wpływają na nasze umiejętności - u każdego kompana możemy wybrać atut, który zwiększy o 10 punktów daną zdolność
  • zwiększają udźwig głównego bohatera
  • wtrącają się często do dialogów, które prowadzimy z innymi postaciami niezależnymi, co ubarwi niejedną konwersację

Do drużyny możemy dołączyć maksymalnie dwóch towarzyszy. Członkowie zespołu zdobywają nowe poziomy równolegle z głównym bohaterem. Poziom kompana zawsze jest równy poziomowi naszej postaci.

Zobacz też: The Outer Worlds - towarzysze: gdzie znaleźć i jak dołączyć

Podczas poruszania się i walki możemy wydawać proste komendy kompanom, co wpływa na aspekt taktyczny, gdy walczymy z przeciwnikami.

Rozkazy, które możemy wydawać towarzyszom:

  • zaatakowanie wybranego wroga
  • podążanie za głównym bohaterem
  • ruch we wskazanym kierunku (przejście do wyznaczonego miejsca)
  • użycie zdolności 1 i 2.

Zobacz: The Outer Worlds - sterowanie na PS4, Xbox One i PC

Każdym towarzyszem możemy zarządzać, przechodząc na odpowiednią kartę. Służą do tego dwie ostatnie zakładki w menu zarządzania postacią. Na karcie kompana możemy:

  • wybrać broń dystansową i do walki wręcz (1), której ma używać podczas walk
  • założyć pancerz i hełm (2), które mają wpływ na współczynnik obrony towarzysza
  • wybrać atut dla towarzysza (3) - co pięć poziomów kompan zdobywa jeden punkt, który możemy zainwestować w uzyskanie nowego atuty. Atuty, podobnie jak w przypadku głównego bohatera, zwiększają współczynniki ataku i obrony, a niektóre wpływają na umiejętności naszej postaci
  • określić jego zachowanie (4) za pomocą trzech parametrów: odległości od głównego bohatera, rodzaju broni, jakich ma używać oraz trybu.

Następnie: The Outer Worlds - broń naukowa: jak zdobyć, gdzie znaleźć, czym się wyróżnia

Spis treści: The Outer Worlds - Poradnik, Solucja

Poprzednio: The Outer Worlds - walka: taktyczne spowolnienie czasu (TSC)

Read this next