Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

The Medium - przedostań się przez ruiny, brama, potwór, generator

Walka z potworem, uruchomienie generatora, dotarcie do czerwonego domu.

Ta sekcja w The Medium rozgrywa się tuż po dotarciu do obozowiska i zbadaniu ciała człowieka znalezionego w namiocie. W jej trakcie czeka cię wielokrotne spotkanie z potworem i przeprawa przez ruiny.


Na tej stronie:


Ucieknij potworowi

Gdy tylko sprawdzisz ciało w namiocie i z niego wyjdziesz, rozpocznie się krótka scena przerywnikowa i pojawi się potwór. Czeka cię kolejna ucieczka przed nieprzyjacielem. Jak tylko odzyskasz kontrolę nad postacią, przytrzymaj klawisz odpowiedzialny za bieg i pędź przed siebie.

Skup się na biegu - przeszkody na drodze będą same znikać

Nie przejmuj się przeszkodami, które będą pojawiać się na drodze - bohaterka przeskakiwać będzie pomiędzy światem duchowym i materialnym by ich unikać. Skup się więc wyłącznie na biegu przed siebie.


Przedostań się przez ruiny

Gdy etap ucieczkowy dobiegnie końca, podejdź w dół ekranu i wdrap się (1) na ścianę. Teraz czeka cię kilka kolejnych zeskoków i przejście po wąskiej ścieżce, by trafić na bardziej otwarty teren.

Przez najbliższe kilka minut nie będzie tutaj żadnych znajdziek, nie ma więc potrzeby szukać po kątach. Podejdź do góry i wejdź na kładkę (2). Przejdź na jej drugą stronę, cały czas pilnując stabilności Marianne. Jeśli bohaterka zacznie wychylać się w którąś stronę, delikatnie to skontruj wykonując ruch w przeciwnym kierunku.

Po przejściu na drugą stronę skieruj się w prawo (3). Możesz też wejść do wąskiego przejścia i zbadać tam krawat Jacka (4), który miałeś okazję poznać na samym początku gry.

Przejdź do dalszej części pomieszczenia i wejdź w interakcję z regałem (5). Przesuń go w prawą stronę by odblokować sobie przejście. Idź teraz wzdłuż jedynej dostępnej ścieżki - możesz też uruchomić widzenie i śledzić trasę eterycznych motyli.

Po chwili pojawi się potwór. Biegnij przez kanał i przeciśnij się przez dziurę w ścianie na wprost. Obiegnij od prawej strony betoniarkę (6) i przesuń ją do tyłu, by zawalić przejście. Po wszystkim przejdź do dalszej części za pomocą drzwi (7) - konieczne będzie przecięcie łańcuchów przy pomocy nożyc do metalu. Po nich czekają jeszcze jedne spięte łańcuchem drzwi.


Otwórz bramę, pozbądź się potwora

Ponownie trafisz na otwarty teren. Zbadaj generator (8) i wciśnij na nim zielony przycisk (9) by dowiedzieć się, że brakuje paliwa. Odejdź od urządzenia i sprawdź dźwignię (10) obok - ta również będzie nieaktywna.

Wejdź w przejście po lewej stronie, gdzie znajdziesz kanister z benzyną (11) i wróć do generatora. Raz jeszcze wejdź z nim w interakcję, podnieś kamerę do góry i kliknij na wlewie paliwa (12), by uzupełnić poziom paliwa. Możesz teraz uruchomić urządzenie zielonym przyciskiem i od niego odejść.

Wróć do miejsca, w którym był kanister z benzyną i wdrap się na górę (13). Podejdź do ściany z desek (14) i przetnij łańcuch przy pomocy nożyc, by stworzyć prowizoryczny most.

Gdy wejdziesz na górę to ponownie pojawi się wróg. Nie przejmuj się jednak, gdyż na ten moment jesteś bezpieczny. Przejdź po krawędzi (15) a z niej wejdź na kładkę (16). Musisz przedostać się na drugą stronę, ponownie balansując Marianne, a potem przejść przez jeszcze jedną kładkę.

Tutaj także pojawi się wróg i będzie realnym zagrożeniem. Schowaj się za osłoną (17), kucnij i wstrzymaj oddech.

Poczekaj aż potwór się oddali i przejdź za kolejną przeszkodę (18). Poruszaj się powoli i wejdź za ścianę (19). Wróg podbiegnie do ciebie, ale nie zauważy cię jeśli wstrzymasz oddech. Poczekaj aż się oddali i przejdź za osłonę (20) bezpośrednio obok stwora.

Wstrzymaj oddech i powoli podejdź do liny (21) po lewej stronie ekranu. Przetnij ją przy pomocy nożyc do metalu, poczekaj aż potwór odbiegnie na bok i szybko przeciśnij się przez dziurę w ścianie (22).

Podążaj w lewo, wzdłuż jedynej ścieżki. Przejdź po krawędzi (23) i z pudełka zbierz dźwignię (24). Kontynuuj marsz tą ścieżką, przetnij kolejny łańcuch przy drewnianej ścianie i zeskocz na dół w okolice generatora, który niedawno uruchomiłeś.

Wejdź w interakcję z dźwignią (25) i umieść tam niedawno zdobyty przedmiot. Po otwarciu bramy kliknij na generator (26) i przepchaj go przed siebie. Wywoła to krótką scenę przerywnikową, podczas której pozbędziesz się potwora.

Zejdź do nowo otwartej sekcji i przejdź do tunelu (27) po lewej stronie. Znajdziesz tam bramkę (28), która poprowadzi cię do nowej lokacji.

Przejdź kawałek przez las, by dotrzeć do huśtawki. Załączy się tutaj długa scena przerywnikowa ze Smutką, która zakończy tę sekcję.

Następnie: The Medium - znajdź czerwony dom, brama garazowa, lalka

Spis treści: The Medium - Poradnik, Solucja

Poprzednio: The Medium - przedostań się przez las, podążaj za psem, przeszukaj obozowisko

O autorze
Awatar Jakub Bugielski

Jakub Bugielski

Guide Writer

Komentarze