Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

The Lord of the Rings: Gollum przypomina Prince of Persia - nowe informacje o grze

Szczegóły o wyborach, świecie i nie tylko.
  • To prequel „Władcy Pierścieni”
  • Gra jest połączeniem skradanki i elementów zręcznościowych
  • Premiera w przyszłym roku.

Twórcy The Lord of the Rings: Gollum - gry osadzonej przed wydarzeniami sprzed trylogii „Władca Pierścieni” - ujawnili nowe informacje o tytule.

Główny projektant pozycji - Martin Wilkes - w rozmowie z serwisem IGN - wyjaśnił, że produkcja to połączenie skradanki z elementami, które mogą budzić skojarzenia z serią Prince of Persia. Pojawią się więc etapy zręcznościowe, polegające na wspinaniu się i skakaniu.

W grze niemalże zabraknie bezpośredniej walki. Kluczem będzie przemykanie obok przeciwników i eliminowanie wrogów po cichu, ale każda taka próba - jak przekonują autorzy - wiąże się z ryzykiem dla Golluma.

W pozbywaniu się oponentów bohater skorzysta ze znalezionych przedmiotów (może na przykład rzucić kamieniem, by odwrócić uwagę nieprzyjaciół), pułapek środowiskowych i zdolności towarzyszy. Wśród tych ostatnich znajdą się postacie z powieści J.R.R. Tolkiena, ale deweloperzy na razie nie chcą ujawniać szczegółów.

Istotną rolę w rozgrywce odegrają etapy zręcznościowe i skradanie

Inne istotne informacje:

  • w trakcie przygody gracze podejmą decyzje i wybiorą różne opcje dialogowe, co oczywiście będzie związane z podwójną osobowością podopiecznego - Smeagola i Golluma;
  • podejmowane działania znajdą odzwierciedlenie w rozgrywce. Bohatera zawsze zdominuje określona osobowość, co wpłynie na zachowanie, umiejętności i animacje postaci;
  • w zależności od wyborów inaczej potoczy się fabuła, ale historia zawsze zakończy się tak samo. Deweloperzy są wierni materiałowi źródłowemu, więc decyzje mogą jedynie zmienić los napotykanych towarzyszy. W planach system moralności, choć twórcy zaznaczają, że nie zawsze Smeagol będzie symbolem dobra, a Gollum zła;
  • gra nie zaoferuje otwartego świata, ale zestaw zróżnicowanych etapów - mniejszych i liniowych oraz większych, które dość swobodnie zwiedzimy. Po wejściu do dużego obszaru (tak zwanego huba), otrzymamy możliwość dotarcia do innych plansz, ale niektóre mogą być zablokowane póki nie znajdziemy ukrytego przejścia lub informacji, które pozwolą trafić do lokacji;
  • Śródziemie w wykonaniu studia Daedalic to połączenie autorskiej wizji twórców (inspirowanej opisami Tolkiena) i stylem zaprezentowanym w kinowej adaptacji „Władcy Pierścieni”;
  • gra przedstawi nieznany okres z życia tytułowej postaci. Okazuje się jednak, że fabuła rozpocznie się równolegle do wydarzeń przedstawionych na początku pierwszego tomu trylogii, gdy Frodo nie wie jeszcze nic o Pierścieniu, a Golluma schwytano i przetrzymywano w Mordorze;
  • deweloperzy blisko współpracują ze spadkobiercami pisarza, by produkcja była wierna oryginałowi. Autorzy starają się wypełnić luki w historii bohatera sprzed spotkania z Frodem i Samem, za punkt odniesienia biorąc lakoniczne wskazówki i sugestie, które pozostawiono w książkach.

The Lord of the Rings: Gollum ukaże się w 2021 roku na PC, PS5 i Xbox Series X.

Polub nas na Facebooku | Obserwuj na Twitterze | Źródło: IGN

O autorze

Awatar Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Editor

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Komentarze