Skip to main content

The Last of Us Part 2 Remastered także będzie wymagało konta PlayStation na PC

Sony nie zamierza rezygnować z konieczności łączenia kont.

Potwierdziły się obawy części graczy, że Sony nie zamierza rezygnować z wymogu posiadania konta PS Network, aby grać w tytuły PlayStation wydawane na PC. Zaktualizowana karta produktu The Last of Us Part 2 Remastered na Steamie informuje, że także do zagrania w tę produkcję będziemy potrzebowali dodatkowego logowania.

Premiera portu gry na pecety będzie miała miejsce dopiero na początku kwietnia, ale wydawca już stworzył stronę gry na Steamie, poprzez którą gracze mogą złożyć zamówienia przedpremierowe. Jednocześnie umieszczona w opisie produktu adnotacja informuje nas, że do gry konieczne będzie utworzenie konta PlayStation Network.

Pewnym pocieszeniem może być fakt, że tytuł nie będzie korzystał z kontrowersyjnego zabezpieczenia antypirackiego Denuvo - informacja o integracji systemu w danym tytule zwykle pojawia się w tym samym miejscu karty produktu. Oprócz tego strona gry potwierdza, że tytuł w wersji na PC będzie posiadał pełny polski dubbing, a osoby kupujące tytuł w przedsprzedaży (wyceniony na 219 zł) otrzymają dostęp do drobnego DLC ułatwiającego początek przygody. Znajdziemy w nim „Ulepszenie zasobów amunicji” oraz „Podręcznik szkoleniowy przetrwania”.

Zobacz na YouTube

Przypomnijmy, że wymóg posiadania kont PS Network do grania w gry od Sony wzbudza kontrowersje z kilku powodów. Przede wszystkim spora część graczy uważa, że zalogowanie się na serwery Sony nie daje graczowi żadnych korzyści w grze single-player, a więc jest to zbyteczna i niedogodna czynność, jaką musi zrobić każdy, zanim zasiądzie do gry. Po drugie usługi PlayStation nie są dostępne w wielu krajach na świecie, także mieszkający tam gracze nie mają możliwości ogrania tytułów Sony, nawet jeśli mają dostęp do Steama.

Część graczy w sieci tworzy mody pozwalające pominąć ekran logowania PS Network, jednak nie działają one we wszystkich grach, a dodatkowo wydawca stanowczo walczy z tego typu obchodzeniem zabezpieczeń. Można w tym momencie śmiało założyć, że pomimo kontrowersji wszystkie przyszłe gry PlayStation na komputerach także będą wymagały logowania.

Zobacz także