Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

The Last of Us 2 przedstawi wydarzenia z dwóch linii czasowych - nowe szczegóły

Pojawi się też multiplayer.

Podczas trwających targów E3 deweloperzy ze studia Naughty Dog ujawnili nowe informacje na temat The Last of Us 2. Zaprezentowano między innymi szczegóły na temat fabuły.

Okazuje się, że gra przedstawi wydarzenia z dwóch linii czasowych. Scena w kościele, która rozpoczęła pokazany na konferencji Sony fragment, toczy się cztery lata po historii z pierwszej części, a fragment gameplayu rozgrywa się następne pięć lat później (dzięki, ResetEra).

Twórcy zapewniają, że nieobecny w dotychczasowych materiałach Joel - główny bohater poprzedniej odsłony - żyje. Przebywa podobno gdzieś na terenie hrabstwa Jackson, w którym osadzono też wspomnianą sekwencję.

Poniżej najważniejsze informacje o rozgrywce:

  • pojawi się tryb multiplayer: na razie potwierdzono znany z poprzedniej części wariant Factions
  • starcia kładą większy nacisk na napięcie, interaktywność i realizm
  • wrogowie komunikują się ze sobą, wzywając towarzyszy po imieniu i przekazując informacje o intruzie w bezpośrednich rozmowach. W poszukiwania bohaterki angażują także kolejne grupy przeciwników
  • w walkach istotną rolę odegra funkcja odpowiedzialna za unikanie ataków przeciwnika. Pojawi się też opcja wykonywania skoku
  • podopieczna korzysta z różnego rodzaju amunicji, wśród których są strzały zapalające. Każdy typ przyda się w stosowaniu odmiennej strategii. Gracze również sami skonstruują naboje
  • tereny, na których toczą się potyczki, są obszerniejsze, co gwarantuje większą swobodę w eliminowaniu poszczególnych wrogów
  • poprawiono różne mechanizmy skradania, w tym czołganie, przeciskanie przez szczeliny i chowanie pod pojazdami. Trawa nie zapewnia jednak pełnej ochrony przed wzrokiem oponentów, a widoczność bohaterki zależy od wysokości i gęstości roślin
  • twórcy szykują nowe rodzaje zainfekowanych przeciwników
  • w pracach nad projektem deweloperzy korzystają z technik do tworzenia animacji twarzy i ciała bardziej zaawansowanych niż w przypadku Uncharted 4. „Facjata” postaci wyrazi więcej emocji, nie zabraknie zmarszczek i fałd. Odświeżono także system odpowiedzialny za ruch gałek ocznych.
Zobacz na YouTube

Data premiery The Last of Us 2 nadal jest nieznana.

Read this next