Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

The Evil Within 2 - rozdział 9: Kolejne zło

Zmiana krajobrazu.

Pora na zmianę scenerii - nie wracamy do Union, tylko przenosimy się do nieco mroczniejszego (tak jest) miejsca. Z pokoju Sebastiana podejdź do miejsca, w którym było lustro. Teraz jest tutaj dziwny symbol. Zbadaj go, a trafisz do piekielnego wymiaru w STEM.

Przeszukaj pierwsze pomieszczenie - z tyłu znajdziesz trochę amunicji. Potem wyjdź jedynymi drzwiami. Pójdź do samego końca - omijając na razie ścieżkę prowadzącą w prawo - by zebrać kolejne zasoby, także ze skrzyń, które możesz zniszczyć. Później wracaj do korytarza, który ominąłeś. Poczekaj, aż spadnie żyrandol i płomienie się przygaszą. Przejdź prosto i kucając przejdź się kanałami dookoła, by znaleźć trochę amunicji.

Wracaj do korytarze i przejdź do pomieszczenia obok, ze spalonymi zwłokami. Tutaj także pozbieraj przedmioty i idź dalej. Zejdź po schodach i zanim przejdziesz przez bramkę z kraty spójrz w prawo i na dół, a zobaczysz małe przejście. Dotrzesz nim do zamkniętego pomieszczenia, gdzie czeka jeden mutant (na lewo od otworu), strzykawka i żel. Potem wracaj z powrotem i idź głównym korytarzem.


Zamknięte drzwi, korba i mutanty

Za większą bramą trafisz do węższego korytarza - na końcu widać skrzynie. Obok nich jest jeden mutant, ale na razie go nie widzisz. Spróbuj się zakradnąć, by zlikwidować go po cichu i zniszcz skrzynie. Otwórz drzwi i przejdź dalej - tutaj na końcu pomieszczenia jest zamknięte przejście i potrzebujesz korby, by otworzyć bramę.

Idź więc w prawo. Za chwilę będziesz walczył z mutantami, które teraz są zamknięte w celach. Gdy miniesz cele idź w lewo, a za drzwiami znajdziesz wspomnianą korbę, a także trochę zasobów. Wracaj z powrotem - za drzwiami od razu się skradaj. Zobaczysz trzy potwory - odczekaj, aż zostanie jeden i pozbądź się go celnym strzałem z kuszy (harpunem).

Zabij mutanta zanim wejdziesz do celi po butelkę (ta się przyda)

Podejdź do zabitego i spójrz w lewo, w stronę głównego pomieszczenia. Ponownie użyj harpuna, by pozbyć się jednego wroga w przejściu. Przeszukaj cele, ale uważaj na tę z zombie opartym o ścianę - postrzel go zanim wejdziesz do celi, a nawet nie zdąży wstać. Wracając do głównego pomieszczenia przygotuj się na walkę z trzema mutantami. Skradaj się i postaraj się zabić chociaż jednego harpunem. Możesz użyć bełtów dymnych w razie kłopotów, by zdezorientować wrogów.

Po zabiciu potworów przejdź otwartymi drzwiami po prawej. Tutaj ponownie się skradaj i idź do końca, a zobaczysz mutanta przed ołtarzykiem. Zabij go i zbierz znajdźkę z ołtarza. Zbierz też amunicję leżącą z tyłu. Później wracaj z powrotem do pomieszczenia głównego. Zacznij zmierzać w stronę bramy i zauważ dwa leżące po prawej stronie mutanty - obydwa wstaną, gdy podejdziesz, więc załatw je z daleka. Ostatni mutant nadejdzie jeszcze z lewej strony.

Po wyeliminowaniu wszystkich idź jeszcze do korytarza po lewej i przeszukaj tamtejsze cele. Później wracaj, użyj korby, by otworzyć bramę. Przed tobą kolejny korytarz i sześć cel. Dwie pierwsze (po lewej i prawej) to tylko trochę zasobów. Dwie kolejne, to już ukryte przejścia do dalszych cel - otwory w ścianach. Uważaj tutaj na zombie, w celi po lewej siedzi przy ścianie, a w tej po prawej leży na pryczy. W celach, do których dotrzesz wąskim przesmykiem, znajdziesz amunicję i wspomnienie szczątkowe.

Płonące potwory i zagadka z symbolem

Wracaj na korytarz i idź dalej. Zejdź po drabinie. Sebastian spadnie i zacznie się krótka scenka. Później musisz iść korytarzem, a w dalszej części wizji podejść do postaci wyglądającej jak Lily. Następnie od razu rozpocznie się walka z trzema niespotykanymi do tej pory stworami - są podobne do zwykłych mutantów, ale bardziej wytrzymałe, silniejsze i co jakiś czas zaczynają płonąć.

Przede wszystkim cały czas poruszaj się dookoła komnaty - tak, żeby cała trójka podążała za tobą. Idealnym sposobem na pokonanie potworów są tutaj wybuchowe bełty. Możesz nimi strzelić w jedną z kolumn, by linka zapalnika pojawiła się na drodze biegnących za bohaterem mutantów. Wystarczą dwa takie bełty, by poważnie zmiękczyć wrogów (na poziomie Przetrwanie).

Po dwóch skutecznych wybuchach powinny wystarczyć już tylko 3-4 strzały ze strzelby, a przeciwnicy przestaną cię nękać. Po walce wyczyść całą komnatę z żelu i zasobów, po czym podejdź do symbolu na ścianie. Po chwili pojawi się tu przejście. Idź dalej, zeskocz niżej i kieruj się do dużej sali. Wcześniej warto jednak udać się do pokoju Sebastiana - po prawej stronie masz lustro. Dokonaj ulepszeń i skorzystaj ze zdobytych surowców.

Taki wzór ułożysz, stosując się do naszych wskazówek


Później, już w sali, wejdź po drabinie. Podejdź do czterech mechanizmów. Musisz nimi obracać tak, by ułożyć symbol widoczny na obrazku powyżej. Zacznij od obracania drugą korbą od lewej, by odpowiednio ułożyć element układanki z lewej strony. Później przejdź do trzeciej (z lewej) korby, by dopasować środkowy element to tego po lewej. Teraz przejdź do prawej korby i dopasuj najbardziej wysunięty na górę element. Pozostanie ci ostatnia korba i ostatni element.

Po ułożeniu symbolu możesz zejść na dół. Przejdź do końca przez otwartą bramę. Aktywuje się długa scenka, po której rozpocznie się rozdział 10 - od razu przygotuj się do walki z wieloma mutantami.

Komentarze