Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

The Evil Within 2 - rozdział 12: Bezdenna jama

Wizyta w piekle.

Po wybuchowym zakończeniu poprzedniego rozdziału Sebastian trafia do bezdennej jamy. Ta przyjemnie brzmiąca nazwa odzwierciedla dobrze projekt lokacji - otoczenie przywodzi na myśl różne wyobrażenia piekła.

Rozdział 12 jest stosunkowo krótki i liniowy. Przemierzamy jednak dwa obszary - każdy z nich to głównie pustka, ale też małe fragmenty murów czy innych obiektów. Warto podejść do każdego widocznego elementu otoczenia, bo zazwyczaj znajdziemy tam zasoby.

Można też po prostu skupić się na podążaniu na wprost - wtedy z kolei unikniemy przeciwników. W wielu miejscach z krwistej mazi na podłodze powstają bowiem mutanty. Cały czas najlepiej się skradać, gdyż wszechobecna ciemność sprawia, że stwory mają nieco gorszy zasięg widzenia.

Gdy przejmiesz już kontrolę nad bohaterem, masz iść prosto. Spójrz jednak w lewo - podejdź do murku i sterty ciał. Gdy zbliżysz się do amunicji, podniesie się zombie. Tego warto pokonać, bo zbierzesz po nim toporem. Weź też żel i zasoby. Teraz, jeżeli nie zależy ci na szukaniu surowców, trzymaj się środka i powoli zmierzaj do przodu.


Wybuchający potwór

Podejdź do punktu ze świeczkami, który widziałeś na początku. Odbij w prawo, by przy kolejnym fragmencie muru zebrać sakwę na amunicję pistoletu. Później cofnij się na środek, możesz ominąć większość pałętających się w okolicy mutantów.

Zobaczysz bramę - to twoje wyjście. Obok spaceruje jednak gruby potwór, którego do tej pory nie widziałeś. Może on zabić cię jednym atakiem, bo tylko jeden atak posiada - po prostu nadyma się i wybucha. Tego stwora lepiej nie unikać, ponieważ zostawia aż 1000 sztuk żelu. Najlepiej biec prosto na niego, ominąć i biec dalej. W ten sposób aktywujemy wybuch i zdążymy się trochę oddalić - choć i tak zada nam trochę obrażeń, więc warto mieć co najmniej 70 procent życia.

Jeżeli chcesz pokonać takiego wroga, po prostu omiń go biegiem i poczekaj na wybuch - upewnij się tylko, że masz więcej niż połowę życia

Podejdź do korby i zakręć nią parę razy, a potem puść - brama się otworzy. Przejdź do drugiego obszaru i zwróć uwagę na płonącą figurę, nieco po prawej stronie. Przy niej leży jedyna znajdźka w tej lokacji - nadpalona strona. Idź, by ją podnieść, a po drodze prawdopodobnie natkniesz się na kolejnego wybuchającego potwora. Zdecyduj, czy chcesz się z nim rozprawić.

Przed płonącym obiektem pojawi się parę mutantów. Z odrobiną cierpliwości i pomagając sobie butelką pokonasz dwóch z trzech wrogów po cichu, a na trzeciego możesz zużyć toporek. Podnieś zasoby i znajdźkę i wracaj na środek lokacji. Jeżeli masz mało punktów zdrowia i nie masz czym się uleczyć, radzimy ponownie trzymać się środka i zmierzać do przodu.


Lalka, wizja domu

Idąc prosto natkniesz się na dwóch kolejnych przeciwników - prawdopodobnie, bo trudno przewidzieć ich trasy spacerowe za każdym razem. W każdym razie, celem jest dotarcie dalej, aż zobaczysz samotne, białe drzwi.

Udaj się w ich stronę i zbliż się do lalki leżącej na podłodze. Chwyć ją, by rozpocząć krótką wizję, a potem przeniesiesz się do innego fragmentu obszaru. Tutaj od razu się skradaj, bo zaraz pojawi się szybki, pełzający stwór. Przygotuj strzelbę - lepiej od razu go pokonać.

Podejdź dalej i cały czas prosto, by na końcu dostrzec światło, które wskazuje ostateczny cel przechadzki. Przedtem jednak musisz jeszcze pokonać jednego pełzającego wroga na czterech łapach. Z drugiej strony, możesz też spróbować ominąć wszelkie niebezpieczeństwa biegiem - gdy dotrzesz do schodów, nikt cię nie dogoni.

Zejdź schodami na sam dół. Podejdź do Lily. Po dłuższej wizji obudzisz się w domu. Wyjdź z pokoju i przejdź do pokoju dziewczynki, by zebrać slajd z półki po lewej stronie. Potem idź na parter.



Zacznie się kolejna wizja, rozmowa i scenka. Po serii dramatycznych wydarzeń porozmawiaj z Hoffman, by rozpocząć trzynasty rozdział The Evil Within 2.

Komentarze