Take-Two zwalnia pracowników, bo doświadczyło gwałtownego wzrostu firmy
Jest to jakiś powód.
Take-Two Interactive, wydawca między innymi Grand Theft Auto i Borderlands, potwierdza doniesienia o zwolnieniach w firmie. Likwidację miejsc pracy nazywa „niezbędnym krokiem”, który ma służyć „przygotowaniu firmy na kolejny długi okres sukcesu”.
O zwolnieniach jako pierwszy poinformował nieoficjalnie Jason Schreier. Według źródeł dziennikarza Bloomberga, ruch dotknie pracowników Private Division - czyli firmy wydawniczej stojącej za takimi tytułami jak OlliOlli World i Kerbal Space Program - oraz innych nieokreślonych części firmy.
Video game publisher Take-Two is laying people off today in its Private Division label and other divisions, sources tell Bloomberg. Spokesman Alan Lewis says the cuts "will better align our organization with our long-term priorities" and that the impact on dev teams is "minimal."
— Jason Schreier (@jasonschreier) March 7, 2023
Take-Two potwierdziło wieść o zwolnieniach w oświadczeniu przesłanym serwisowi PC Gamer. Nie podało jednak liczby zwolnionych osób oraz nie określiło, których dywizji dotknął problem. Firma stwierdziła jedynie, że dokonała „wybranych redukcji w amerykańskich zespołach, głównie w kierownictwie operacyjnym i wydawnictwach”. Decyzja ma rzekomo minimalny wpływ na studia deweloperskie.
Korporacja dodała także, że „rozpoczęła procedury zgodne z lokalnym prawem [poza USA - dop. red.]”, które, jak przewiduje, „mogą skutkować podobnymi redukcjami”.
Dlaczego w ogóle Take-Two zdecydowało się na zwolnienia? Tłumaczenia nie są oczywiście zbyt precyzyjne. Stwierdzono, że firma „doświadczyła gwałtownego wzrostu w ostatnich latach” i „podejmuje niezbędne kroki, aby przygotować firmę na kolejny długi okres sukcesu”. Redukcja miejsc pracy ma też „lepiej dostosować organizację do długoterminowych priorytetów”.