Skip to main content

„Tak powinien wyglądać remaster Bloodborne”. Digital Foundry zachwycone emulacją gry na PC

Nie jest idealnie, ale efekty są bardzo obiecujące.

Remaster Bloodborne od studia FromSoftware nadal pozostaje w sferze marzeń wielu miłośników gatunku souls-like. Część fanów postanowiła jednak wziąć sprawy w swoje ręce i z pomocą emulacji umożliwili nie tylko ogranie tytułu na PC, ale także uruchomienie go w lepszej płynności oraz z poprawioną grafiką. Redakcja Digital Foundry wzięła na tapet ten interesujący projekt.

Jak przedstawił w swojej analizie Thomas Morgan, do uruchomienia gry wykorzystał emulator ShadPS4. Dziennikarz zauważa, że program rozwija się bardzo dynamicznie i każda kolejna wersja przynosi zauważalne poprawki wydajności. Skoro o niej mowa, na komputerze z procesorem AMD Ryzen 7 5700X oraz kartą graficzną GeForce RTX 4080, Bloodborne w nieco podbitej rozdzielczości 2048 na 1152 pikseli działało większość czasu dość stabilnie w okolicach 60 klatek na sekundę.

Jedynie parosekundowe spadki do okolic 40 FPS zdarzały się podczas wchodzenia do większych lokacji oraz przy wyprowadzaniu pierwszego ciosu w niektórych walkach. Obniżenie tutaj rozdzielczości do 1080p niewiele pomagało, natomiast ustawienie jeszcze wyższej - np. 1440p - niestety znacząco pogarszało wydajność do przedziału 40-50 FPS, a dodatkowo gra crashowała się co kilka minut. Przy jednak wspomnianej rozdzielczości 1152p awarie gry były jedynie sporadyczne i tytuł pozostawał przez większość czasu bardzo grywalny.

Zobacz na YouTube

Oczywiście samo podbicie rozdzielczości i płynności to nie wszystko. Morgan sięgnął po kilka modów. Przede wszystkim to Bloodborne PC Remastered Project, który między innymi podmienia wiele tekstur na odpowiedniki w wyższej rozdzielczości, dodaje dynamiczne cieniowanie we wszystkich lokacjach oraz ulepszony tymczasowy antyaliasing. Niestety instalacja moda sprawiła, że framerate spadł do okolic 50 FPS, jednak po ponownym zablokowaniu klatek na poziomie 30 FPS możemy cieszyć się lepszą grafiką przy stabilnej płynności.

Chociaż w obecnym stanie Bloodborne na PC jest jak najbardziej grywalny, to nie jest to doświadczenie idealne. Okazjonalne glitche graficzne i crashe nadal się zdarzają, a w zasadzie niezbędny do rozgrywki patch wyłącza możliwość personalizacji twarzy naszej postaci. Niemniej to, co udało się osiągnąć do tej pory, jest bardzo imponujące.

Emulacja Bloodborne na PC nie jest idealna i zdarzają się spektakularne crashe, ale obecny stan rozgrywki jest bardzo obiecujący” - tłumaczy dziennikarz w podsumowaniu. „Przynajmniej możemy rzucić okiem na to jak oficjalny remaster Bloodbone powinien wyglądać”.

Zobacz także