Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Sztuczna inteligencja stworzy grafiki do gier Blizzarda? Studio patentuje rozwiązanie

Ma ułatwić pracę artystom.

Blizzard opublikował nowy patent, zakładający wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia tekstur i innych grafik w grach. Według przedstawionego dokumentu, SI miałoby generować obrazy na bazie prostych szkiców wykonanych przez artystę.

Zgłoszony patent nosi nazwę „Generowanie obrazu 2D na podstawie struktur uczenia maszynowego” i zakłada wytrenowanie algorytmu sztucznej inteligencji, aby nauczyło się tworzenia obrazów w konkretnym stylu. Następnie artysta tworzy ogólny szkic oczekiwanej grafiki, a sztuczna inteligencja na bazie wprowadzonych danych przygotowuje o wiele bardziej szczegółową wersję.

Możliwe będzie także szybkie generowanie różnych wariacji tej samej tekstury lub nakładanie na nią różnych efektów, takich jak na przykład pęknięcia w cegłach lub kostce brukowej. Oczywiście przedstawienie dokumentu nie oznacza, że Blizzard natychmiast zacznie wykorzystywać nowe rozwiązanie przy tworzeniu gier. Niemniej widać, że firma jest zainteresowana wykorzystaniem najnowszych technologii w swojej pracy - już w październiku zeszłego roku Activision opatentowało system generujący muzykę w grze zależnie od m.in. decyzji podjętych przez gracza.

Przykład działania systemu. Artysta tworzy szkic tekstury, sztuczna inteligencja dodaje więcej szczegółów

Pozostaje również kwestia głośnej krytyki generatorów obrazów opartych na sztucznej inteligencji. Wielu grafików zauważa, że algorytmy trenowane są na dostępnych w internecie obrazach rzeczywistych twórców i w praktyce algorytm tworzy plagiaty tych dzieł, a twórcy danego SI nie respektują praw autorskich twórców oryginałów. Tutaj jednak Blizzard najprawdopodobniej i tak będzie trenował SI w oparciu o dzieła własnych artystów, aby zachować jednolity styl.

Przypomnijmy, że Activision - Blizzard nie jest jedyną firmą, która dostrzega przyszłość branży w technologii sztucznej inteligencji. Pod koniec marca Ubisoft zaprezentował narzędzie AI Ghostwriter. W założeniach platforma ma pomóc autorom scenariuszy szybko generować mniej istotne dialogi pobocznych NPC, a przynajmniej zaproponować ich pierwsze szlice. Według francuskiego dewelopera da to scenarzystom więcej czasu na dopracowanie ważniejszych elementów historii.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Read this next