Skip to main content

Szef Rebel Wolves wyjaśnia, dlaczego odszedł z CD Projektu

Mniejsze studio może więcej?

Pierwszy zwiastun The Blood of Dawnwalker - debiutanckiego projektu studia Rebel Wolves - spotkał się ze sporym zainteresowaniem graczy na całym świecie. Nie jest tajemnicą, że duża w tym zasługa renomy twórców, którzy współtworzyli największe hity CD Projekt Red. Teraz szef Rebel Wolves Konrad Tomaszkiewicz postanowił wyjaśnić, dlaczego w zasadzie wraz z zespołem opuścił szeregi studia, które dało światu komputerowego Wiedźmina.

Założyłem Rebel Wolves, ponieważ czułem, że chcę zrobić z moimi przyjaciółmi coś naprawdę wyjątkowego” - powiedział Tomaszkiewicz w rozmowie z portalem PC Gamer. „Oczywiście naprawdę kochamy gry RPG i wszystko, co udało się stworzyć z tym gatunkiem w przeszłości, ale wierzymy, że wszystkie te zasady gatunku RPG mogą zostać rozbudowane i rozwinięte. Mamy naprawdę szalone pomysły”.

Wiedzieliśmy, że jeśli chcemy je zrealizować, to musimy otworzyć własne studio. Byłoby bardzo trudno przekonać dużą firmę, żeby coś zmienić oraz zrobić coś nowego i szalonego. To ryzykowny krok, bo wprowadzamy parę rzeczy, których nigdy wcześniej nie robiono” - kontynuuje deweloper. „Druga kwestia jest taka, że mamy teraz studio, gdzie pracuje się z ludźmi oraz pomiędzy nimi. W dużych studiach to jest trudniejsze. Myślę, że mniejszy zespół może zrobić więcej dzięki komunikacji w zespole. Łatwiej jest mówić o swojej wizji, łatwiej jest poczuć ten płomień kreatywności i zrobić coś wyjątkowego”.

Zobacz na YouTube

Faktycznie, poznając udostępnione na ten moment informacje na temat gry widać, że deweloperzy sięgnęli w grze na kilka ciekawych rozwiązań, które odróżniają tytuł od większości produkcji na rynku. Ciekawie prezentuje się na przykład kwestia ograniczenia czasu gry do 30 dni i nocy, czy brak wyraźnego podziału na misje główne i poboczne, co mogłoby odgórnie narzucać graczowi traktowanie jednych zadań z większym priorytetem nad innymi.

Przypomnijmy, że The Blood of Dawnwalker nie ma na razie daty premiery, chociaż pokaz gameplayu ma odbyć się już latem. W grze wcielamy się w Coena, młodego mężczyznę mieszkającego w sercu Karpat. Bohater jest tytułowym Dawnwalkerem, czyli istotą łączącą cechy człowieka i wampira. Wykorzystując naturalne i nadnaturalne zdolności protagonisty, rzucimy wyzwanie grupie potężnych wampirów, które porwały naszą rodzinę.

Zobacz także