Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Studio Daedalic prezentuje system tworzenia scen dla gier przygodowych

Od ilustracji do lokacji.

Niemieckie studio Daedalic Entertainment specjalizuje się w produkcji klasycznych gier przygodowych, a pod koniec tego roku ukaże się kontynuacja Silence: The Whispered World. Między innymi na potrzeby tej produkcji deweloperzy przygotowali specjalną technologię, znacznie ułatwiającą prace.

Jak udowadnia poniższy materiał wideo, „projekcja kamery” umożliwia łatwe przeniesienie przygotowanej przez grafika ilustracji do gry, tworząc perspektywę oraz kolejne warstwy obiektów, bez korzystania ze specjalistycznych programów 3D.

„Najpierw przygotowywany jest bazowy obraz w 2D oraz różne szkice i grafiki koncepcyjne. Później wycina się fragmenty obrazu i wirtualnie umieszcza na obiektach i warstwach” - wyjaśniają twórcy.

„Następnie dodawane się inne elementy, jak oświetlenie, cienie i ruchome obiekty. Przejścia kamery i przerywniki filmowe z zaawansowanymi animacjami są teraz dużo łatwiejsze do wykonania. Poprzednio musiały być malowane klatka po klatce i nie zostawiały miejsca na eksperymenty.”

Silence - The Whispered World 2 ukaże się pod koniec przyszłego roku, na PC i Maca. Twórcy nie rezygnują z klasycznej konwencji przygodówki sterowanej myszą, ale przenoszą oprawę graficzną w trzeci wymiar. Ponownie odwiedzimy świat Silence, wcielając się w postać Noah. Nastolatek zgubił swoją siostrę - Renie - w prawdziwym świecie, wyrusza więc na poszukiwania dziewczynki.

Cover image for YouTube videoCamera Projection -- Daedalic Entertainment

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Silence

PS4, Xbox One, PC, Mac, Nintendo Switch

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze