Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Stellaris - Polityka: nalot orbitalny, kontakty z tubylcami, oświecenie tubylców

Porady dotyczące przepisów państwa oraz lista polityk.

Kontynuujemy listę opcji politycznych w grze Stellaris. Przypomnijmy, że mianem polityk określa się szczegółowe przepisy prawne obowiązujące w całym imperium galaktycznym. W jakiś sposób każda polityka ogranicza lub rozszerza możliwości państwa, oddziałując także na jego mieszkańców oraz relacje z innymi imperiami.

Więcej na ten temat znajdziesz na pierwszej stronie poradnika, opisującej to zagadnienie: Stellaris - Polityka: filozofia wojny, niewolnictwo, czystka


Nalot orbitalny

Polityka dotycząca nalotów orbitalnych wpływa na tempo, w jakim niszczone są fortyfikacje wroga na obleganych planetach. Im radykalniejsze prawo, tym większa szansa na przypadkowe zburzenie losowego budynku lub zabicie cywilów. Szczególną uwagę warto zwrócić na dwa ostatnie modyfikatory - niszczenie budynków oraz eksterminacja ludności znacznie utrudniają odbudowę infrastruktury po zwycięskiej wojnie.

  • Lekkie - najbezpieczniejsza z opcji, pozwalająca na umiarkowanie szybkie zdobywanie planet przy minimalnym ryzyku zniszczeń. Efekt: 0.30 obrażeń dziennie, obrońcy planety nie regenerują zdrowia, 5% szansa na wymarcie populacji (miesięcznie). Wymagania: brak.
  • Ograniczone - umiarkowana opcja, dzięki której szybciej zajmiesz planety przy zwiększonym ryzyku zniszczeń. Zwykle lepiej poczekać i zminimalizować szanse katastrofy. Efekt: 0.40 obrażeń dziennie, obrońcy planety nie regenerują zdrowia, populacje nie mogą pracować, 10% szansa na wymarcie populacji (miesięcznie), 10% szansa na zburzenie budynku (miesięcznie), -5% zadowolenie ras z etyką pacyfizmu, -10% zadowolenie ras z etyką fanatycznego pacyfizmu. Wymagania: nie ma etyki fanatyczny pacyfizm.
  • Pełne - i ile nie prowadzisz wojny na wyniszczenie (co jest raczej kiepskim pomysłem), opcja jest raczej nieopłacalna. Efekt: 0.50 obrażeń dziennie, obrońcy planety nie regenerują zdrowia, populacje nie mogą pracować, 15% szansa na wymarcie populacji (miesięcznie), 20% szansa na zburzenie budynku (miesięcznie), 10% szansa na powstanie pola niemożliwego do eksploatacji (miesięcznie), -10% zadowolenie ras z etyką pacyfizmu, -20% zadowolenie ras z etyką fanatycznego pacyfizmu. Wymagania: ma etykę militaryzm lub fanatyczny militaryzm.

Kontakty z tubylcami

Polityki z tego zakresu określają dostęp do różnych opcji stosowanych w stacjach obserwacyjnych dookoła planet zamieszkanych przez prymitywne rasy. Im większy zakres interferencji, tym większe potencjalne zyski. W przypadku bardziej intensywnych kontaktów zwiększa się jednak szansa wystąpienia negatywnych efektów i wydarzeń, łącznie z utworzeniem wrogo nastawionego imperium.

  • Bierne badania - najmniej opłacalna z opcji, gwarantująca najmniejsze premie. Efekt: stacje obserwacyjne domyślnie prowadzą bierne badania (+3 punkty socjologii), nie można podbijać prymitywnych ras. Wymagania: nie ma etyki fanatyczna ksenofobia.
  • Aktywne badania - umiarkowana opcja, pozwalająca w istotny sposób zwiększyć przychód punktów socjologii przy niewielkich kosztach. Efekt: Stacje obserwacyjne domyślnie prowadzą aktywne badania (+6 punkty socjologii), -5% zadowolenie ras z etyką fanatycznego pacyfizmu, nie można podbijać prymitywnych ras. Wymagania: nie ma etyki fanatyczny pacyfizm.
  • Nieograniczone - dzięki tej metodzie można łatwo przejąć władzę nad prymitywną planetą, nie wszczynając z nią wojny. Bardzo opłacalna opcja. Efekt: można podbijać prymitywne rasy, stacje badawcze mogą infiltrować planetę aż do jej pokojowego przejęcia, -5% zadowolenie ras z etyką ksenofilii, -10% zadowolenie ras z etyką fanatycznej ksenofilii, -5% zadowolenie ras z etyką pacyfizmu, -10% zadowolenie ras z etyką fanatycznego pacyfizmu. Wymagania: nie ma etyki ksenofilia, fanatyczna ksenofilia, pacyfizm ani fanatyczny pacyfizm.

Powrót do spisu treści: Stellaris - poradnik i najlepsze strategie

Inne polityki:

Stellaris - Polityka: filozofia wojny, niewolnictwo, czystka

Stellaris - Polityka: migracja, przesiedlenia, prawa wyborcze

Stellaris - Polityka: przywództwo, ulepszenie przywódcy, protokół kontaktu, sztuczna inteligencja


Oświecenie tubylców

Oświecanie tubylców poprzez budowę stacji obserwacyjnej i wybranie odpowiedniej opcji służy awansowaniu danej cywilizacji do statusu pełnoprawnego imperium. Powstałe w ten sposób państwo automatycznie staje się protektoratem pod zwierzchnictwem badaczy. W istocie nie jest to jednak zbyt opłacalna opcja - lepiej od razu zająć planetę, wybierając nieograniczone kontakty z tubylcami w polityce kontakty z tubylcami.

  • Zabronione - domyślna opcja, przy której lepiej pozostać. Efekt: nie pozwala na oświecanie prymitywnych ras. Wymagania: brak.
  • Dozwolone - oświecanie tubylców jest nieopłacalne, dlatego lepiej zignorować tę opcję. Efekt: pozwala na oświecanie prymitywnych ras, -5% zadowolenie ras z etyką ksenofobii, -10% zadowolenie ras z etyką fanatycznej ksenofobii. Wymagania: nie ma etyki fanatyczna ksenofobia.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Stellaris

PS4, Xbox One, PC, Mac

Powiązane tematy
O autorze

Marek Czarnecki

Contributor

Komentarze