Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Sony przejęło kolejne studio. To już 20. członek rodziny PlayStation

Będą pracowali nad wysokobudżetową grą multiplayer.

Sony przejęło niezależne studio Firewalk. To już 20 zespół deweloperski w „rodzinie” PlayStation Studios. Zespół będzie pracować nad wysokobudżetową grą wieloosobową dla PlayStation 5, chociaż na ten moment nie ujawniono szczegółów produkcji.

Jak poinformowano w oświadczeniu, PlayStation wykupiło Firewalk od dotychczasowej firmy-matki ProbablyMonsters Inc. Zespół powstał w 2018 roku i został założony przez byłych deweloperów Bungie. Na czele firmy stoją Tony Hsu, dawny dyrektor generalny zespołu gry Destiny w Activision oraz Ryan Ellis, uprzednio dyrektor kreatywny w Bungie. Firewalk i Sony Interactive Entertainment ogłosiły współpracę już w 2021 roku, ale teraz Sony przejmuje dewelopera na własność. To już dwudziesty wewnętrzny zespół Sony.

Dzisiaj mam ekscytujące wieści. Serdecznie witamy Firewalk Studios w strukturach PlayStation Studios! Nie mogę się doczekać, aby kontynuować pracę z utalentowanym zespołem i dostarczyć graczom coś naprawdę niezwykłego z ambitną nową grą multiplayer, nad którą pracujemy” - napisał na Twitterze Hermen Hulst, szef działu PlayStation Studios.

W skład zespołu tworzącego Firewalk Studios wchodzą weterani gamedevu, którzy pracowali między innymi nad takimi tytułami, jak Call of Duty, Destiny, Apex Legends i Halo. Przyszłe produkcje studia mają skupiać się na immersyjnym gameplayu, wysokiej jakości artystycznej i zapadających w pamięć postaciach. „Sony wspierało naszą wizję od początku i ze wsparciem niezwykłej sieci firm w ekosystemie PlayStation Studios możemy zmienić tą wizję w rzeczywistość” - przekazał Tony Hsu.

Zarząd Firewalk Studios to światowej klasy specjaliści z wielkim doświadczeniem i szczerym zaangażowaniem w tworzenie niezwykłych gier wieloosobowych. Jestem pewien, że nadchodzący projekt studia będzie solidnym dodatkiem do portfolio konsoli, a jego elementy gry-usługi i stworzona technologia posłużą potem do rozwoju kolejnych gier PlayStation” - powiedział Jim Ryan, prezes Sony Interactive Entertainment.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Read this next