Sifu może być łatwiejsze. Twórcy chcą dodać różne poziomy trudności
Oraz inne udogodnienia.
Wydaną niedawno bijatykę Sifu wyróżnia bardzo wysoki stopień trudności. Okazuje się, że twórcy rozważają dodanie do gry łatwiejszego poziomu trudności.
Produkcja stanowi duże wyzwanie nie tylko z powodu siły przeciwników. Nasza postać dysponuje tylko kilkoma życiami (po każdym zgonie odradza się coraz starsza), a jeżeli wyczerpiemy ich zapas, staniemy przed koniecznością rozpoczęcia przygody od nowa.
W takiej formule rozgrywka jest bardzo wymagająca, ale to się może zmienić. W rozmowie ze Stevem Saylorem, który jest niewidomym graczem i streamerem, producent Sifu - Pierre Tarno - oznajmił, że twórcy „rozważają i planują” dodanie różnych poziomów trudności. Więcej szczegółów ujawnią wkrótce, ale wiadomo, że chodzi o łatwiejszy i trudniejszy stopień.
Hey! So it's weird I get to help break news but yes #Sifu is getting #accessibility updates post-launch.
— Steve Saylor (@stevesaylor) February 11, 2022
- Better captions
- High Contrast Mode on PS4/5 (was on PC, but not PS4/5 at launch due to a bug)
- Difficulty Modes. Both easier & harder, similar to Metroid Dread's update. https://t.co/9pFTOmfvnR
Co ciekawe, ewentualne dodanie niższego poziomu trudności niejako przeczy wcześniejszej wypowiedzi dewelopera, który kilka miesięcy temu stwierdził, że Sifu powinno zachęcać graczy „do nauki, poprawy, adaptacji” i wyciągania wniosków z porażek.
Nie wszyscy są zadowoleni z wprowadzenia łatwiejszego trybu zabawy. Jeden z internautów stwierdził na przykład, że za rozgrywkę we wspomnianym wariancie pozycja nie powinna nagradzać platynowym trofeum. Inny uważa, że opcja zniszczy zasadę uczenia się na błędach.
Tarno w rozmowie z Saylorem ujawnił też, że w planach są udogodnienia dla graczy z niepełnosprawnościami. Wymieniono między innymi napisy uwzględniające nie tylko wypowiadane kwestie, ale i dźwięki otoczenia, a także możliwość zatrzymania rozgrywki podczas dialogów. Do tego naprawienie błędu, który na konsolach PlayStation blokuje funkcję wysokiego kontrastu.