Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Shuhei Yoshida z Sony jest rozczarowany niskimi ocenami gier na PlayStation 4

„Trzeba pograć dłużej, by w pełni je docenić.”

Pierwsze tytuły na PlayStation 4, wyprodukowane przez wewnętrzne oddziały Sony, zebrały mieszane oceny. Strzelanka Resogun radzie sobie obecnie najlepiej, ze średnią na poziomie 82 procent. Dalej jest Killzone: Shadow Fall z 74 proc. i platformowe Knack z 59 proc. w serwisie Metacritic.

W rozmowie z serwisem GamesIndustry International szef Sony Worldwide Studios, Shuhei Yoshida przyznał że jest „rozczarowany”, widząc najniższe oceny.

- Nie czytałem zbyt wielu recenzji, ale oceniłbym je jako mieszane - mówił. - W dniu premiery ukazuje się wiele tytułów, więc recenzenci muszą oceniać bardzo szybko, zwłaszcza, że tryby sieciowe dostępne są dopiero od kilku dni.

Knack

- Musimy przyjrzeć się, przy których elementach spędzają najwięcej czasu i jak może to wpływać na słabsze noty.

- Grałem we wszystkie tytuły - Killzone, Knack, Resogun - i każdy z nich przypadł mi do gustu - dodał Yoshida. - Przechodzę Knack i Resogun po raz drugi, na wyższym poziomie trudności. Trzeba pograć dłużej, by w pełni je docenić. Jestem przekonany, że osoby decydujące się na zakup będą zadowolone.

Dewelopera zapytano także o Marka Cerny'ego, producenta wykonawczego Knack, a jednocześnie głównego twórcę architektury PlayStation 4. Yoshida zaprzecza, że Cerny nie sprostał zbyt wielu obowiązkom.

- Nie wydaje mi się. Spędził może jedną czwartą czasu podczas prac nad grą, na odpowiedniej pozycji kreatywnej, nadzorując kierunek działań. Był w Japonii przez tydzień w każdym miesiącu, więc komunikacja z zespołem była bardzo dobra.

- Liczyłem, że Knack zatrzyma się na poziomie 75 procent. Ostatnio oceny były na poziomie 59-60, więc mam nadzieję, że jeszcze podskoczą. Do gry wystarczą trzy przyciski, nie jest to rodzaj gry, która może liczyć na wysokie oceny podczas premiery nowego sprzętu.

- To swego rodzaju przesłanie, że nie myślimy jedynie o najbardziej zaangażowanych graczach, fanach strzelanek, ale popieramy wszystkie osoby. A Knack na wyższych poziomach trudności staje się prawdziwym wyzwaniem.

- Celem było stworzenie produktu dla wszystkich, nawet kompletnie początkujących. Nie celowaliśmy w wysokie oceny, choć na pewno byłoby miło je zobaczyć.

- Killzone jest inne, skierowane do doświadczonych graczy. Nadal czekamy na więcej recenzji, ponieważ niektóre media grały jedynie w kampanię fabularną. Poczekam z oceną, aż przeczytam więcej opinii.

PlayStation 4 zadebiutuje w Europie 29 listopada.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Killzone Shadow Fall

PS4

Knack

PS4

See 1 more

Resogun

PS4, PS3, PlayStation Vita

Powiązane tematy
PS4
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze