Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Shadow of the Tomb Raider - Dzielny wędrowiec

Misja główna, w której wcielamy się w młodą Larę. Zagadka - Biała Królowa.

Zadanie to ma charakter wspomnieniowy i rozpocznie się automatycznie po zakończeniu poprzedniej misji o nazwie Awaryjne lądowanie, a konkretnie po tym, jak Lara rozpocznie z Jonah rozmowę przy rozpalonym ognisku.

Po krótkiej animacji przeniesiesz się do przeszłości, aby wcielić się w postać młodej Lary Croft, spędzającej wolny czas na terenie rodzinnej posesji.

Głównym celem będzie dotarcie do skarbu, o którym dziewczynka wspomina na początku wspomnienia.

Początkowo możesz rozejrzeć się po ogrodzie i trochę po nim pochodzić, odwiedzając między innymi przydomowy tor przeszkód.

Najważniejsze będzie jednak dostanie się do domu. Aby to uczynić zlokalizuj drewnianą ściankę porośniętą roślinami (1).

Zacznij się po niej wspinać, a potem wejdź wyżej po kolejnej (2).

Po dotarcie w pobliże okna wysłuchaj telefonicznej rozmowy ojca i skieruj się w prawo. Korzystając z drewnianych elementów kontynuuj podróż po kolejnej ścianie budynku (po drodze przejdź po zamkniętym oknie).

Po dotarciu w pobliże otwartej okiennicy wspinaj się dalej, korzystając z kamiennego znaku (3), a potem kierując się w stronę rynny (4). Przejdź w prawo i ruszaj dalej. Po animacji ze spadającą rynną ruszaj dalej korzystając z gzymsów w ścianie.

W miejscu z czerwonym, powiewającym materiałem wejdź na górę i skieruj się w stronę szklanego sufitu. Wejdź na sam szczyt i idź przed siebie do momentu, aż dziewczyna zacznie spadać. Po animacji wylądujesz przed wejściem do budynku - wystarczy ruszyć przed siebie, aby dostać się do środka.


Zagadka z Białą Królową (globus i tarcze)

Przejdź przez korytarz i wejdź do pomieszczenia z prawej, przechodząc przez uchylone drzwi. Trafisz do pokoju, gdzie będziesz musiał rozwiązać pewną łamigłówkę.

Pierwszą podpowiedzią będzie dziecinny rysunek, na którym zostaną podane współrzędne geograficzne - 30N i 90E. Skieruj się do wielkiego globusa i zacznij obracać pokrętła (5). Prawe odpowiada za szerokość geograficzną, a lewe za długość.

Przy ich pomocy ustaw na środku (6) wspomniane wcześniej parametry, czyli 30N i 90E. Spowoduje to zasłonięcie dachu i opadnięcie na dół drabiny, po której wejdź na piętro.

Kiedy się tam dostaniesz warto udać się w lewo i podnieść ze stolika List od podwykonawcy wchodzący w skład artefaktów z kategorii Tajemnica białej królowej. Następnie udaj się w prawo i kontynuuj, aż dotrzesz do pokrętła (7).

Po jego użyciu światło wskaże na planszy poniżej dwa punkty (10, 11), w których trzeba będzie ustawić tarcze (8, 9). Aby to uczynić trzeba będzie wcześniej oczyścić drogę dla tarcz, przesuwając inne figury. Poniżej prezentujemy jedno z wielu rozwiązań tego zadania.

  • Przesuń pierwszą tarczę (8) na podświetlone pole (10).
  • Przesuń figurę (11) stojącą na podświetleniu w lewo (12).
  • Figurę z prawej (13) na wolne pole (14).
  • Kolejną figurę (15), przeciągnij na następne wolne pole (16).
  • Identycznie postąp z następną (17), przemieszczając ją w lewo (8).
  • Teraz wystarczy przeciągnąć tarczę (9) na drugie podświetlone pole (11).

Pamiętaj, że figury możesz zostawiać na łączeniach między polami, bez ustawiania ich bezpośrednio w wytyczonych punktach. W ten sposób możesz szybciej uporać się z przeciąganiem obiektów.

Wróć do globusa i skorzystaj z pokrętła, co spowoduje podniesienie drabiny i otworzenie drogi do posągu Białej Królowej (18). Przeciągnij go na pole między dwoma tarczami, co otworzy tajne przejście do pokoju.



Skieruj się do pomieszczenia, gdzie rozpocznie się scenka animowana. Kiedy minie misja automatycznie się zakończy, a gra przeniesie nas do teraźniejszości.

Read this next