Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Serwery strzelanki Dead Star wyłączone po siedmiu miesiącach

Grę oferowano w PS Plus.

Kosmiczna strzelanka Dead Star została już usunięta ze sprzedaży na Steamie i w PlayStation Store, a na początku listopada wyłączone będą serwery napędzające produkcję.

Mówimy o tytule sieciowym, więc po 1 listopada posiadacze gry będą mieli dostęp wyłącznie do samouczka. Skąd taka decyzja? Gra cieszy się po prostu zbyt małym zainteresowaniem.

Jest (było) kolorowo

- Wyłączamy grę, ponieważ, mówiąc wprost, koszty jej działania przewyższają przychody - wyjaśnia Jack Mathews, dyrektor operacyjny w odpowiedzialnym za projekt studiu Armature z Teksasu.

- Studio włożyło sporo wysiłków, zasobów i miłości w grę i społeczność. Jesteśmy ogromnie wdzięczni za wsparcie fanów i utrzymanie projektu przy życiu tak długo, jak miało to miejsce - dodaje menedżer na łamach serwisu Kotaku.

Produkcja - oferowana w kwietniu tego roku w ramach PS Plus na PS4 - stawia na klasyczne mechanizmy, reprezentując gatunek określany jako shoot 'em up. Gracz kontroluje statek kosmiczny, rozprawiając się z przeciwnikami w lokacjach 2D.

Innowacją w Dead Star jest właśnie bazowanie na sieciowej infrastrukturze i losowo generowane mapy, ze stacjami, zagrożeniami naturalnymi i sekretami. Podstawą są zmagania wieloosobowe, toczone drużynowo w dwóch dziesięcioosobowych zespołach.

Założone w 2008 roku Armature Studio ma w dorobku platformowe Batman: Arkham Origins Blackgate, a ostatnio zakończyło także prace nad ReCore dla Microsoftu.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze