Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Sekiro - interfejs, ekwipunek

Najważniejsze informacje, które pojawiają się na ekranie gry oraz w menu ekwipunku.

Interfejs to integralna część ekranu gry. W Sekiro: Shadows Die Twice twórcy gry zamieścili wiele ważnych informacji, które pojawiają się na naszym ekranie.

Poniżej zamieściliśmy opis ekranu głównego gry oraz menu ekwipunku.


Informacje pojawiające się na ekranie gry

Na ekranie gry znajdują się najważniejsze informacje dotyczące rozgrywki oraz przedmiotów, których używamy. Niektóre z nich (punkty: 7-9) pojawiają się tylko w określonych momentach, choć dzięki zmienie ustawień możemy sprawić, by cały HUD był widoczny przez cały czas.

  • Pasek życia (1)
  • Koła oznaczające możliwość wskrzeszenia (2) - więcej informacji na ten temat znajduje się na stronie Sekiro - umieranie, wskrzeszanie, kara za śmierć, pomoc losu
  • Przedmiot podręczny (3) - aktualnie wybrany
  • Narzędzie protezy shinobi (4) - aktualnie wybrane narzędzie protezy ręki
  • Broń (5)
  • Liczba symboli ducha (6) - które wykorzystujemy do używania narzędzi protezy ręki
  • Liczba senów (7) - powyżej: łączna suma gotówki / poniżej: monety, które przed chwilą zebraliśmy; ta informacja pojawi się dopiero gdy zbierzemy monety
  • Pasek doświadczenia (8) - liczba z lewej strony informuje nas o ilości posiadanych punktów, które możemy przeznaczyć na zdobycie nowych umiejętności; gdy pasek zapełni się do końca, otrzymamy jeden punkt umiejętności; pasek poziomu doświadczenia pojawia się dopiero po zabiciu przeciwnika
  • Zapis stanu gry (9) - gdy pojawi się niebieski płomyk, gra informuje nas, że został wykonany zapis stanu gry (save).

Informacje znajdujące się na ekranie ekwipunku

Przechodząc do menu ekwipunku, znajdziemy w nim takie informacje i opcje jak:

  • Narzędzia protezy ręki (10) - mimo że narzędzi podczas gry możemy zdobyć więcej, to mamy tylko trzy sloty, w których umieścimy te przedmioty. Podczas rozgrywki możemy przełączać się pomiędzy tymi trzema narzędziami - na ekranie gry aktualnie wybrany przedmiot widoczny jest w miejscu (4)
  • Sztuki walki (11) - czyli umiejętności aktywne, które nabywamy wraz z rozwijaniem postaci. Możemy przypisać do slotu tylko jedną zdolność tego typu.
  • Przedmioty podręczne (12) - czyli te, które możemy zmieniać i użyć podczas rozgrywki; może być ich maksymalnie pięć. Ważne, aby w inwentarzu podręcznym znalazła się tykwa lecząca, posążek powrotu oraz przedmioty, z których najczęściej korzystamy. Na ekranie gry aktualnie wybrany przedmiot widoczny jest w miejscu (3)
  • Techniki ninjutsu (13) - dostęp do potężnych umiejętności - ninjutsu - shinobi uzyska mniej więcej w połowie gry. Dzięki nim może kontrolować przeciwników lub ukryć się w chmurze krwawego dymu
  • Pasek życia i koła oznaczające możliwość wskrzeszenia (14) - patrz punkt (1); więcej informacji na ten temat znajdziesz klikając w poniższy link
  • Pomoc losu (15) - więcej na ten temat znajdziesz na stronie: Sekiro - umieranie, wskrzeszanie, kara za śmierć, pomoc losu
  • Poziom Żywotności i Siły ataku (16) - czyli wartości określające poziom punktów zdrowia i zadawanych obrażeń
  • Punkty doświadczenia (17) - informacje o liczbie posiadanych punktów umiejętności oraz o tym, ile brakuje punktów doświadczenia do zdobycia kolejnej zdolności
  • Liczba posiadanych symboli ducha i senów (18) - kolejno: liczba symboli ducha, które możemy wykorzystać podczas walki / maksymalna liczba symboli ducha, które możemy nosić przy sobie (liczba symboli ducha, które do tej pory uzbieraliśmy); symbole ducha uzupełniają się automatycznie po odwiedzeniu posążka rzeźbiarza

Read this next