Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Sea of Thieves pozwoli tworzyć prywatne załogi

Rare podejmie też walkę z oszustami.

Studio Rare ujawniło listę zmian zmierzających do Sea of Thieves oraz problemów, które zespół chce rozwiązać w produkcji. W planach jest między innymi funkcja pozwalająca tworzyć prywatne załogi.

Producent wykonawczy gry - Joe Neate - we wpisie na oficjalnym blogu projektu wyjaśnia, że wielu użytkowników celowo blokuje wolne miejsce w grupie. Powodem jest chęć znalezienia towarzyszy o konkretnych cechach - na przykład posiadających mikrofon lub posługujących się tym samym językiem.

Dlatego w najbliższej przyszłości w Sea of Thieves pojawi się opcja tworzenia prywatnych załóg. Do oddziału dołączą więc tylko gracze dysponujący specjalnym zaproszeniem od kapitana danego zespołu.

Zobacz na YouTube

Zmiany szykowane są także w systemie publicznego matchmakingu, czyli mechanizmu wyszukiwania użytkowników. Otrzymamy funkcję dobierania osób o tej samej narodowości lub korzystających z mikrofonu.

Rare podkreśliło też, że podjęło walkę z oszustami, z którymi boryka się tytuł. Zwrócono jednak uwagę, że liczba graczy „wykazujących podejrzane zachowania” stanowi „bardzo małą część” ogólnej społeczności zgromadzonej wokół produkcji.

Projektanci starają się również rozwiązać sytuację, w której uczestnicy zabawy są ciągle zabijani przez wrogów pozostających na ich okręcie. Twórcy rozważają przenoszenie statku, którego załoga jest nękana przez przeciwników, do innej planszy. Póki co radzą skorzystać z opcji zatopienia maszyny.

Zatopione statki teraz nie powinny odradzać się w pobliżu gracza

W minioną środę - 4 kwietnia - wydano zaś aktualizację, która naprawiła błąd sprawiający, że zniszczona przez graczy jednostka oponentów odradzała się w pobliżu, co mogło znacząco utrudniać rozgrywkę.

Neate oświadczył także, że deweloperzy są w trakcie przygotowania listy nowych treści, które w najbliższych miesiącach trafią do gry. Obiecują, że większą ilość szczegółów ujawnią w przyszłym tygodniu.

Sea of Thieves zadebiutowało 20 marca na Xbox One oraz - w ramach usługi Play Anywhere - na PC. Tytuł skupia się na współpracy kilku graczy - do obsługi większych statków przydaje się grupa znajomych. Produkcja jest pierwszą pozycją dostępną od momentu premiery dla wszystkich abonentów usługi Xbox Game Pass.

Read this next